Aviseringar
Rensa alla

Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till


Ämnesstartare

Hej alla.

Är ny här på forumet men har tittat runt lite. Trådar av den här sorten förekommer säkert. Hur som helst. Här är min story:

I november hade jag varit singel i närmare två år och trivts som fisken i vattnet. Jag njöt av livet och att slippa alla krav som ett förhållande medför. I alla fall var det så jag tänkte.
Men så träffade jag en flicka som vi kan kalla F. Vi dejtade rätt intensivt i början och jag fick ganska omgående starka känslor för henne. Hon verkade med på noterna men då hon ganska nyligen kommit ur ett treårigt förhållande ville hon ta det lugnt i början för att, som hon uttryckte det, "inte stressa in i något". Jag var nykär men höll ändå med om att det var en bra idé. Något annat bestämdes egentligen inte. Vi hördes inte på ett par dagar men började sedan dejta igen. Nu var vi alldeles snart inne i december.

Jag upplevde att allt gick som på räls. Vi var försiktiga men inte särskilt hämmade, vi kunde prata om allt möjligt och jag älskade verkligen läget. Det trodde jag att hon också gjorde. Jag upplevde oss som ett par även fast jag inte riktigt vågade säga det rakt ut. Men det var bara en tidsfråga innan det skulle bli officiellt. Trodde jag.

Nu är vi snart framme vid julafton. Läget är helt annorlunda.
Senaste veckorna har F varit antingen upptagen med kompisar, upptagen med sin familj eller upptagen med annat. När jag ringer svarar hon oftast inte och om hon svarar säger hon att hon inte har tid att prata och ber att få ringa upp, något som hon sedan inte gör. Flera helger i rad har blivit mer eller mindre förstörda då hon dragit sig ur våra planer, ofta med de mest banala ursäkter. Jag är en snäll kille och jag tycker verkligen om henne, men detta gör mig både ledsen och frustrerad. Så fort jag säger ifrån och hävdar att vi måste prata sluter hon sig och blir omöjlig. Eftersom hon uppenbarligen varken vill ses, prata i telefon eller svara på sms är det svårt att få ur henne vad som är fel. För något är det.

Jag skriver detta för att jag är i behov av andras tankar och funderingar. Hoppas ni orkar läsa och ta till er.


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag tänker inte kalla henne för "F", kallar henne för Börje istället. Jag tror inte att Börje gillar dig [party]


   
SvaraCitera

börje XD
jag föredrar pelle

Men det vet inte vi, det är svårt. Ge henne lite tid för sig själv och se hur det löser sig...


   
SvaraCitera

ohYEA_:

börje XD
jag föredrar pelle

Men det vet inte vi, det är svårt. Ge henne lite tid för sig själv och se hur det löser sig...

Hon verkar vara förvirrad, då hon inte ens har något namn [shake]


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Hon verkar vara förvirrad, då hon inte ens har något namn [shake]

XD kärt barn har många namn
dessutom e hon tjej, de ligger i vår natur att vara de


   
SvaraCitera

johni:

Hoppas ni orkar läsa och ta till er.

Jag läste men jag tänker fan inte ta det till mig....
Men det är ju uppenbart att F som i fitta, inte tycker om dig.... Så du kanske skulle ta o se över din läggning lite, kanske hittar du nån söt pojke i grannskapet som är redo för lite wilda västern....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Jag läste men jag tänker fan inte ta det till mig....
Men det är ju uppenbart att F som i fitta, inte tycker om dig.... Så du kanske skulle ta o se över din läggning lite, kanske hittar du nån söt pojke i grannskapet som är redo för lite wilda västern....

Ja ja. Jag förstår, borde inte formulerat mig så. Homosexuell är jag inte hur gärna du än vill.

Många reagerar på att jag kallar henne F. 🙂 Tänkte mest F som i flicka.


   
SvaraCitera

johni:

slippa alla krav som ett förhållande medför

ser man det på detta sättet så tkr jag att man har fel bild på vad ett förhållande är. visst, man kanske inte får göra vadsomhelst.. men det borde vara en självklarhet att man inte är otrogen, behandlar sin partner som skit o mkt mera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Men det vet inte vi, det är svårt. Ge henne lite tid för sig själv och se hur det löser sig...

Klart att ni inte vet.

Ja, det är väl ungefär i dessa banor jag tänkt också. Men jag är rädd att hon ska försvinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

ser man det på detta sättet så tkr jag att man har fel bild på vad ett förhållande är. visst, man kanske inte får göra vadsomhelst.. men det borde vara en självklarhet att man inte är otrogen, behandlar sin partner som skit o mkt mera

Så sant. Men som singelkille lyckades jag bygga upp en lite skev bild. Idag har jag inte samma åsikt.


   
SvaraCitera

F does not compute.
Your emotions are useless to a lady of her strange kind.


   
SvaraCitera

johni:

Homosexuell är jag inte hur gärna du än vill.

ja herregud vad vill det [rolleyes]

johni:

Tänkte mest F som i flicka.

Du ett tips, tänk inte så mycket! För det är uppenbarligen inte din starka sida...


   
SvaraCitera

johni:

Jag skriver detta för att jag är i behov av andras tankar och funderingar. Hoppas ni orkar läsa och ta till er

Sån jobbig situation :(. Tänk på att om hon nyligen var i ett treårigt förhållande kanske hon blev rädd att falla in i ett nytt för fort. Hon kanske måste ta en paus och sen bli redo för ett nytt förhållande.. Men tycker det är väldigt omoget av henne att inte vilja prata om det.. Hon är antagligen rädd för o såra dig vilket hon dock gör med sitt beteende nu antar jag.. Jag tror inte alla känslor är helt klara när man precis går ur ett förhållande o sen börjar dejta en ny.. Man behöver lite tid däremellan.. Sluta kontakta henne är mitt tips och se om hon kommer till dig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Du ett tips, tänk inte så mycket! För det är uppenbarligen inte din starka sida...

Hellre än bra, kanske. Det vet du säkert en del om. Sluta skriv är du hygglig.


   
SvaraCitera

johni:

Klart att ni inte vet.

Ge fan i att felcitera mig!


   
SvaraCitera