Aviseringar
Rensa alla

Nummer - kolla jobb och sånt?


player one:

ring företaget i fråga när du vet att personen inte är anträffbar, säg "jag vill prata med [förnamn], jag tror att han jobbar som [yrke och position han säger sig ha]". säger de personens fulla namn så talar han sanning, säger de annat efternamn eller att det inte finns någon sådan person på företaget, förmodligen inte. det är det enklaste och snabbaste.

Är det någon med skyddat id, eller ett yrke där det krävs att man är någorlunda annonym så säger de väl inte


   
SvaraCitera

aristoteles:
Sluta vara så taskig nu kukis, hon har inte gjort nåtIcke!

Hon -.-ade mig :((


   
SvaraCitera

kukoxo:

Är det någon med skyddat id, eller ett yrke där det krävs att man är någorlunda annonym så säger de väl inte

det ska man inte vara så säker på, social ingenjörskonst har den egenheten. tänk dig att någon ringer dig på ditt jobb och vill ha tag på din chef, gösta. vad svarar du?


   
SvaraCitera

kukoxo: Är det någon med skyddat id, eller ett yrke där det krävs att man är någorlunda annonym så säger de väl inte

Som player sa, det funkar i de flesta fallen. Vet man vad man gör så kan man få fram det mesta ur folk utan att  ens vara otrevlig.


   
SvaraCitera

Hm svårt,  har jag blivit tillsagd innan så hade jag väl försökt ta emot ett meddelande eller säga att chefen kmr ringa upp er. Annars hade jag nog outat 🙁

På min fd arbetsplats fick vi alltid veta när någon ringde efter en, deras nummer och vad de blev tillsagda. Oavsett ärende. Så m sånt där stalkande kan man avslöja sig själv

player one:

det ska man inte vara så säker på, social ingenjörskonst har den egenheten. tänk dig att någon ringer dig på ditt jobb och vill ha tag på din chef, gösta. vad svarar du?


   
SvaraCitera

kukoxo: På min fd arbetsplats fick vi alltid veta när någon ringde efter en, deras nummer och vad de blev tillsagda. Oavsett ärende. Så m sånt där stalkande kan man avslöja sig själv