Aviseringar
Rensa alla

Nuskler och nikotin


Ämnesstartare

Tjenare, här om dagen vägde jag mig och insåg att jag tappat nästan 16 kilo på 1år ( sen jag kom ut från en låstungdomsanstalt ) vilket är ganska frustrerande eftersom att jag verkligen inte behöver gå ner i vikt [n]

Jag tränade ganska mycket när jag satt där och tappade väll intresset när jag kom hem igen, nu är då frågan : Jag som röker cirka 8-12 cigg om dagen, kan jag bygga muskelmassa lika bra endå eller förstör rökningen en del av det ? självklart så förstör det konditionen men den ska jag inte träna så inga onödiga kommentarer om det, [cool]

Tacksam för alla svar 😛[y]


   
Citera
Ämnesetiketter

Du förbättrar nog dina chanser om du slutar röka.


   
SvaraCitera

Bortsett från att det pajar din kondition och gör att blodkärlen drar ihop sig så att kroppen får svårare att pumpa ut tillräckligt med blod (syre och näringsämnen), gör rökningen att du får mindre aptit och därmed inte äter ordentligt.

Jävligt synd att du valt att paja en vältränad kropp med rökning..


   
SvaraCitera

Håll kosten så bra du kan så kommer du inte märka så jättemycket, men det finns såklart drawbacks. Som Filip92 ovanför mig skriver så drar blodkärlen ihop sig vilket gör att näringsämnen samt syre får svårare att komma ut till dina muskler, som kommer skrika efter varje uns syre/närinsämne som finns i din kropp.


   
SvaraCitera

Men fan vad rökning ska suga då.


   
SvaraCitera

Zittam:

blodkärlen ihop sig

Hur länge efter att man rökt är det så då?


   
SvaraCitera

Resultat:

Hur länge efter att man rökt är det så då?

Vet faktiskt inte, tyvärr!


   
SvaraCitera

Zittam:

Vet faktiskt inte, tyvärr!

[sad][sad]


   
SvaraCitera