Aviseringar
Rensa alla

NV i malmö


Ämnesstartare

Tja! ska börja nu på gymnasium i malmö. Jag e inne på SP men jag vill byta till nv o det finns inte i den skolan jag kommit in i ;p.. Vikken skola skulle ni rekommendera? Jag funderar på jensen men jag har läst lite knasiga saker om det :/. och vad jag hört så är det flesta kommunala skolor skit så gärna en frigående skola i malmö ;p


   
Citera

lalalalala12:

frigående skola

med värpreden


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

med värpreden

och regelbundna utfodringar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ojdå.. misspell [tard]...

Fristående skola


   
SvaraCitera

jojOzZz:

och regelbundna utfodringar

allt för att producera ekologiska elever som är bra för miljön


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

.....................


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

allt för att producera ekologiska elever som är bra för miljön

samt ta hänsyn till eventuella koldioxidavtryck som skolan lär frambringa


   
SvaraCitera

jojOzZz:

samt ta hänsyn till eventuella koldioxidavtryck som skolan lär frambringa

all avföring används till att berika åkerjorden som förser eleverna med ekologisk, närproducerad mat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill inte gå i ngn satans Hippie-bonne gymnasium


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

all avföring används till att berika åkerjorden som förser eleverna med ekologisk, närproducerad mat

Vattnet hämtas ur naturliga källor, som noggrant valts ut för att försäkra att nederbörden klarar av att tillföra den mängd vatten som eleverna konsumerar


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Vattnet hämtas ur naturliga källor, som noggrant valts ut för att försäkra att nederbörden klarar av att tillföra den mängd vatten som eleverna konsumerar

Alla maskiner som används i åkerbruket använder förnyelsebar energi och byggnaderna använder el från ett privat vindkraftverk.


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Alla maskiner som används i åkerbruket använder förnyelsebar energi och byggnaderna använder el från ett privat vindkraftverk.

Man har trädgårdsodlingar på idrottshallens tak, varifrån eleverna får näringsriktig cannabis


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Man har trädgårdsodlingar på idrottshallens tak, varifrån eleverna får näringsriktig cannabis

Och vakttorn med beväpnade soldater som skjuter elever som inte uppför sig (vilket leder till minskad befolkning som i sin tur leder till mindre påverkan på miljön). För att hålla en fortsatt ekologisk profil så använder dom blåsrör med förgiftade pilar istället för krutvapen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj.. ni är verkligen inne i detta (y)


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Och vakttorn med beväpnade soldater som skjuter elever som inte uppför sig (vilket leder till minskad befolkning som i sin tur leder till mindre påverkan på miljön). För att hålla en fortsatt ekologisk profil så använder dom blåsrör med förgiftade pilar istället för krutvapen.

Alla elever går även ut en gång i veckan för att skjuta kor, och därmed underminera spridningen av metangas. Dessa kor släpas sedan hem, för att ligga och förmultna i stora cisterner, för att på så sätt producera miljövänlig energi som hjälper till att driva skolan framåt. Den rullar fram på energisnåla larvband.


   
SvaraCitera