Aviseringar
Rensa alla

NV - Svår mattebok...


Ämnesstartare

Hej

Gick ut med 305p och sökte till NV .. Kom in såklart..

Tycker de mesta är sjukt kul, enkelt att förstå och älskar min klass! Men det finns en sak som är lite svår, förutom fysiken som man fattar efter genomgången så tkr jag att matten, i detta fallet "Matte A för NV och Teknikum" är svår. Iaf VG och MVG uppgifterna. Jag tar på mig allt för mkt tid och stress på att lösa MVG/VG uppgifterna och är rädd att jag kanske bara får VG alternativt G i Matte... o.0 Men typ högsta betyg i allt annat [tard][tard][tard][tard][tard]

Vill bli tandläkare eller något inom vården, inte läkare iaf .. Men behöver man inte ha "MVG i allt" för att plugga vidare till något som tandläkare? Har hört att man behöver det för att bli läkare [tard]

Ifall jag i värsta fall typ haft G i matte eller VG och typ högsta betyg i allt annat hade jag inte kunnat plugga vidare till tandläkare då? [n]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ifall det hjälper så hade jag VG i matte och det är mitt svagaste skolämne. I hate it ... :/


   
SvaraCitera

iTACHiiSAN:

Gick ut med 305p och sökte till NV .. Kom in såklart..

[cool][cool][cool][cool] Yeah [cool][cool][cool][cool]

iTACHiiSAN:

är rädd att jag kanske bara får VG alternativt G i Matte...

Wutz up?

iTACHiiSAN:

Men behöver man inte ha "MVG i allt" för att plugga vidare till något som tandläkare?

[tard]

iTACHiiSAN:

G i matte eller VG och typ högsta betyg i allt annat hade jag inte kunnat plugga vidare till tandläkare då

Böh.
¨

Nu känner jag mig som en loser i skolan. [sad]

MEN om du får MVG i gymnasiet så kan du plugga upp det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iTACHiiSAN:

Gick ut med 305p och sökte till NV .. Kom in såklart..

Och på vilket sätt är det relevant i din tråd? [zzz]

För övrigt hänvisar jag dig till Google, där du förslagsvis kan söka efter någon sida där man kan kolla upp vilka betygskrav olika eftergymnasiala utbildningar har.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Jo du behöver ha 20.0 plus max meritpoäng om du vill bli läkare, men tandläkare vet jag inte. Kanske nån poäng mindre sammanlagt.

Be läraren om hjälp och se till att du förstår g-frågorna ordentligt innan du ger dig på de svårare uppgifterna. Man måste ju kunna grunderna, annars går det inte vidare bra.

Vi hade stödmatte för de som behövde, kolla om det finns på din skola?


   
SvaraCitera

fråga din lärare massor, o som ovanstående talare; kolla stödhjälp och extra lektioner. kolla om du kan plugga med någon som fattar de svårare uppgifterna och be om hjälp/plugga tillsammans


   
SvaraCitera

Världen är stor. Finns många ställen där man inte behöver MVG i allt.


   
SvaraCitera