Aviseringar
Rensa alla

ny data


Ämnesstartare

hej!
köpte en ny data idag ( acer predator g3610) som jag testa i min gamla skärm men det kom inte upp någon bild. jag anslöt den i vga porten tror jag det heter. men man fick skruva av något lock för att koppla in den. men i alla fall kom det inte upp någon bild. måste jag skaffa en ny skärm med hdmi eller e det något annat fel? vad tror ni? tack i förhan för hjälp!


   
Citera

Har den spelat upp vga innan? Har den vgaport?
Går det att koppla in datorn till skärmen är den uppenbarligen kapabel att ta vgaanslutningar. Kan hända att du måste välja vilken signal den ska ta upp.
Gå in i skärmens meny och kolla om det går att välja vilken source den ska använda. Om du inte hittar, testa att googla skärmens modellnamn samt "vga signal" på google och se om du får några träffar.


   
SvaraCitera

miklovic:

data

Nej, du köpte en ny dator, rätt ska va rätt [no-no]


   
SvaraCitera

nubbie:

Nej

Du ska inte rätta resten av inlägget också? Viktigt att vara konsekvent liksom.


   
SvaraCitera

Vad för data köpte du? Ett spel?


   
SvaraCitera
Bakric

Pröva att hubba till/från DVI


   
SvaraCitera

Miceparade:

Du ska inte rätta resten av inlägget också? Viktigt att vara konsekvent liksom.

Nä, att strunta i versaler osv kan man väl göra om man vill [cute]. Data och dator är däremot två helt olika saker [rolleyes].


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

nubbie:

Nej, du köpte en ny dator, rätt ska va rätt [no-no]

Ska rätta andra men kan själv inte stava eller använda punkt. Bravo.


   
SvaraCitera

tigr:

Ska rätta andra men kan själv inte stava eller använda punkt. Bravo.

Jo det är klart att jag kan. Att t.ex. skriva "va" istället för "vara" spelar dock (enligt mig) inte så stor roll när man skriver i ett enkelt forum [confused].


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

nubbie:

Jo det är klart att jag kan. Att t.ex. skriva "va" istället för "vara" spelar dock (enligt mig) inte så stor roll när man skriver i ett enkelt forum [confused].

[confused][confused][confused]


   
SvaraCitera

nubbie:

inte så stor roll när man skriver i ett enkelt forum

Vilket hyckleri [no-no]


   
SvaraCitera

Miceparade:

Vilket hyckleri[no-no]

Är fullt medveten om att det uppfattas så men jag tycker att det är skillnad på slang/lathet och att skriva saker som egentligen betyder något helt annat.

Tänkte att han som skrev tråden kanske tror att data är slang för dator och inte en helt annan sak. Nåväl, vad vet jag? Han kanske är medveten om skillnaden men struntar i den.


   
SvaraCitera

nubbie:

Tänkte att han som skrev tråden kanske tror att data är slang för dator och inte en helt annan sak.

Det är ju just vad det är, i folkmun. Vilket de flesta av oss som stör sig på uttrycket torde vara ganska medvetna om. Till och med KTH är med på de noterna [cool]

Folket är språket etc.


   
SvaraCitera

Miceparade:

Det är ju just vad det är, i folkmun.

Men det känns ju så fel [sad]


   
SvaraCitera

Om datorn har VGA outplug så ska det funka. skärmen kanske kom med en skiva som man måste installera drivrutinerna på kanske? Om du har tillgång till en annan skärm så skulle du kunna sedan så kan du ladda ner drivrutinerna på skärmen och testa om det igen. Du kan dessutom kolla på enhetshanteraren om den är just korrekt installerad. Om inget av det funkar så borde du kanske köpa en nyare skärm... Själv så har jag aldrig haft problem med något sånt *Slå i trä*

Lycka till förresten

P.S: Köp en DVI kabel och testa med den också...


   
SvaraCitera