Aviseringar
Rensa alla

ny dator.


Ämnesstartare

Hej imorgon ska jag köpa en ny dator. Jag skulle vilja ha en snabb dator med bra ljud. några tips?


   
Citera
Ämnesstartare

Bra ljud som i fläktljud eller ljudkvalitet i högtalare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du vill ha bra ljud är det bästa att köpa en stationär och köpa till ett externt ljudkort, men det finns externa till bärbara med, hur som helst är nästan alltid den integrerade kretsen dålig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

ljudkvalitet

ljudkvalite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur menar du btw? Vill du ha ett bra ljudkort eller bra ljud på din laptop? För det senare finns inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

hur menar du btw? Vill du ha ett bra ljudkort eller bra ljud på din laptop? För det senare finns inte.

jag kan inget om datorer. Jag vill bara att det ska låta typ rent. när jag lyssnar på musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

jag kan inget om datorer. Jag vill bara att det ska låta typ rent. när jag lyssnar på musik.

I sådana fall blir det antagligen overkill med fint ljudkort, bra datahögtalare kommer man riktigt långt på, här är ett par som är riktigt bra för priset http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=harman%20kardon%20soundsticks%203&source=w...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

med fint ljudkort, bra datahögtalare kommer man riktigt långt på, här är ett par som är riktigt bra för priset http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=harman%20kardon%20soundsticks%203&source=w...


okey så det är ett ljudkort jag ska ha, hur mycket kostar det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

ljudkvalite

det stavas inte så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minns att när jag köpte laptop senast så stod det exempelvis i beskrivningen till min dator att den var "bra för dem som vill se på film och lyssna på musik".
Borde ju finnas beskrivningar. Charmen med att handla dator är ju att skeptiskt titta runt på 100 datorer innan man bestämmer sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

okey så det är ett ljudkort jag ska ha, hur mycket kostar det då?

jag försökte länka ett par högtalare, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=720978


   
SvaraCitera

Fingerprints:

minns att när jag köpte laptop senast så stod det exempelvis i beskrivningen till min dator att den var "bra för dem som vill se på film och lyssna på musik".
Borde ju finnas beskrivningar. Charmen med att handla dator är ju att skeptiskt titta runt på 100 datorer innan man bestämmer sig.

Dagens marknadsföring....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

Hej imorgon ska jag köpa en ny dator. Jag skulle vilja ha en snabb dator med bra ljud. några tips?

Vad har du för budget?

I övrigt, om du inte är extrem finsmakare borde de flesta datorer klara ljudkravet. Har du ett par bra högtalare eller högtalare så räcker antagligen det långt.

Vad gäller snabbhet på datorn så hänger det ihop mycket med hur mycket pengar du tänkt lägga på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

ett par bra högtalare eller högtalare

högtalare eller hörlurar menar du va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

högtalare eller hörlurar menar du va?

Ja, precis! [blush]

Blev så till mig att jag hakade upp mig...


   
SvaraCitera