Aviseringar
Rensa alla

Ny flickvän.


Ämnesstartare

Extern:

Vilka gör det? :O

Tja, har haft ett som slutade i en bra vänskap. Kan inte förneka att jag saknar sexet, men det slutade bättre än de flesta vänskapsrelationer gör. Hon är fortfarande ascool i mina ögon liksom, och vi träffas flera gånger i månaden.
BTW, hur gammal är du? Är mest nyfiken. Din tråd fick mig att tro början/mitten av tonåren, men vore synd om en så ung människa redan blivit så cynisk.
Lyssna lite Kapten Röd och bli lycklig och harmonisk så ska du se att det löser sig.

Extern:

En fråga till er har ni blivit knäckt av att personen varit otrogen eller bara velat vara otrogen eller liknande?

Ja. Min första flickvän var otrogen från tre veckor in i vårat förhållande - och om jag minns rätt var vi tillsammans i ett halvår, drygt. Fast fick inte reda på det förrän efteråt [rolleyes].
De flesta som haft seriösa förhållanden har nog råkat ut för att bli sårade av sådant någon gång. Smällar man får ta, och klart värt det.

Extern:

Är detta överkänsligt av mig?

Tycker jag inte. Det är naturligt att känna dig olustig när det visar sig att din flickvän varit otrogen förut. Men försök vara lite pragmatisk: Vad har du att vinna på misstänksamheten?
Du kan välja mellan:
1. Lita på henne, ha en trevlig relation, massa sex, massa gulligull och annat sådant par pysslar med, och så kan det eventuellt sluta med att hon gör något dumt.
Eller:
2. Lita inte på henne, gör slut, gå och fundera i några år på om det skulle ha fungerat.

Jag skulle ha kört på alternativ 1, men to each his own och det är ju helt ditt eget val. Men för guds skull, om du inte kan få dig själv att lita på henne - gör slut med henne.

Och, då jag sett oroväckande många trådar om detta på senaste, LÄS INTE HENNES MAIL OCH STALKA HENNE INTE! Det är äckligt, motbjudande, folk som pysslar på det är minst lika illa som otrogna och så vidare. Säger inte att du gör det, men höjer ett varningens pekfinger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Din tråd fick mig att tro början/mitten av tonåren, men vore synd om en så ung människa redan blivit så cynisk.

Nej, jag är inte så ung som du kanske tror jag är 17.
Man kan kalla detta mitt första riktiga föhållande om det går.

Stringburka:

Lyssna lite Kapten Röd och bli lycklig och harmonisk så ska du se att det löser sig.

Ska testas.

Stringburka:

Lita på henne, ha en trevlig relation, massa sex, massa gulligull och annat sådant par pysslar med, och så kan det eventuellt sluta med att hon gör något dumt.

Och om hon gör något dumt, går jag antagligen i bitar... att bitarna limmas ihop igen är väll inte så stort? Hur länge har ni haft ert tunga hjärta nere i magen efter en sådan sak?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extern:

Man kan kalla detta mitt första riktiga föhållande om det går.

Ah. Jag startade faktiskt också i den åldern. Vi kan vara efterblivna tillsammans, och vara nöjda med att vi sluppit de värsta tonårspinsamheterna 🙂

Extern:

Och om hon gör något dumt, går jag antagligen i bitar...

Det är en risk man får ta. Det är en risk man får ta med varje förhållande man är i, och ju längre det går ju vanligare blir det att folk varit otrogna (obviously). Ärligt talat? Jag har bara haft ett förhållande där jag inte varit otrogen. Har bara haft en flickvän som inte varit otrogen.
Försök att inte ta sex SÅ seriöst. Det klart att det svider när någon sviker en och är otrogen, men häng inte upp för mycket på ditt första seriösa förhållande, för det är troligen inte ditt sista på gott och ont.


   
SvaraCitera

Extern:

Nu.. jag vet inte vad jag ska tycka eller tänka... borde jag lita på henne?

Möjligen kan du ju snacka med henne eftersom ni ska kunna vara så pass öppna med varandra. Kanske inte så bra att inleda samtalet med att du inte vet om du kan lita på henne [crazy] men du kanske kan nysta fram genom att fråga lite hur hon ställer sig till otrogenhet och sånt.

Jag tror inte att hon skulle kunna göra en sådan sak mot dig utan någon anledning, tanke på vad hennes kille utsatte henne för i deras förhållande. Som man behandlar andra blir man oftast behandlad själv. Grejen är ju att hon kanske lärde sig saker och vet att otrogenhet är något som gör väldigt ont i förhållande överhuvudtaget.

Ni kanske borde vara så pass öppna att ja, du skulle kunna lägga fram din åsikt om otrogehet t.ex. om nån var otrogen mot dig så skulle du t.ex. har jättesvårt att se människan i ögonen och bli ledsen och vill bara lämna förhållandet direkt, tilliten som är så viktigt i förhållandet skulle helt dö ut osv osv liksom lägga upp på den nivån så man vet ungefär vart man har varandra, outtalat.

Men, för att förhållandet ska kunna fungera, inte bara för dig utan även för henne själv så måste ni börja från noll med varandra. Ja, bygga upp tillit, lära känna varandra mer på djupet liksom över hur ni fungerar, tycker och tänker etc så det inte sker onödiga misstag. Veta vart ni har varandra helt enkelt.

Förstår att du är rädd för att bli lämnad/sårad etc för att ert förhållande verkar fugnera skitbra och du tycker om henne jättemycket. Försök att inte bara titta på de negativa sakerna i ert förhållande utan lyft upp de bra sakerna som faktiskt väger tyngre än de negativa sakerna. Fokuserar du bara på de dåliga sakerna, då mår du dåligt och det kommer påverka förhållandet och tillslut kanske ens "oönskningar" blir besannade. Det vill du naturligtvist inte att det ska hända.

Oroa dig inte för mycket. Lev med henne här och nu istället för att bara borta i tankarna. Låt dig själv få känna att du kan få vara jätteglad över ni har varandra!! Trivs ni och känner er trygga så kommer tilliten att växa också! Håller tummarna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Är... _gumman_ din flickvän... eller...?

[love]

Precis det jag tänkte skriva[bigcheers]


   
SvaraCitera

Extern:

Och om hon gör något dumt, går jag antagligen i bitar... att bitarna limmas ihop igen är väll inte så stort? Hur länge har ni haft ert tunga hjärta nere i magen efter en sådan sak?

Alltså man kan aldrig förbereda sig för man kan aldrig vara tillräckligt förbered för sådana saker. Kommer en tråkig sak, oavsett om det beror på att nån varit otrogen eller bara känslor har svikit eller man helt enkelt inte känner samma sak för någon efter ett par månader eller år, man kan aldrig förbereda sig tillräckligt. Allting är inte som att ramla ner på mjukt asfalt, för det finns inga mjuka asfalt.

Det där är något som var och en går igenom när förhållanden tar slut. Men man ska skatta sig lycklig om man fått levt i något som varit bra och roligt, även fast sånt kan ta slut förr eller senare. Finns ingen anledning att oroa sig för sådant i förskott.

Att komma över sånna saker är upp till var och en. En del behöver lång tid att komma över någon emotionellt och rationellt, det kan ta flera dagar, veckor och månader, kanske t.o.m. så lång tid det krävs för att träffa någon ny. Alla kommer över förhållanden på olika sätt och det är enligt mig något som de flesta fått gå igenom i sina liv mer eller mindre. Det positiva är ju att man alltid kan gå ifrån förhållandet och bli mer klokare och eftertänksammare än tidigare.

Det kanske är bra för dig att ha någon att snacka med om sådana bekymer du oroar dig över. Du kanske har nån syster/bror eller polare, eller har bra kontakt med farsan eller morsan och kanske till o med nån i släkten för att få lite råd. De själva har oftast gått igenom sådana saker själv och har säkert mycket att säga/berätta om sig själva för att stötta dig när det är jobbiga tider. Det är vad de är till för, att bry sig och försöka stötta dig längs vägen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

grattis :>

Tack.[blush]


   
SvaraCitera

Extern:

Jag menar hur kan man vara otrogen bara för att hämnas man måste ju vara dragen till personen för att ens kunna göra något sådant..? :S

Jag hatar folk som håller på så i förhållanden, men ja.. folk kan vara otrogna enbart för att 'hämnas'. Om man är väldigt olycklig i ett förhållande så kan all möjlig skit verka som en bra idé.. och under tiden, eftersom man är så olycklig med den andra personen så kanske man tänker på andra killar/tjejer. Då är det bara en fråga om hur dåligt det förhållandet kommer sluta.

Men jag antar att erat förhållande är bra, så jag skulle inte göra slut bara för att hon betett sig lite halft som en röv i det förgångna. Många har liknande historier, men allt ligger bakom dem, det är något som man får försöka smälta om man verkligen tycker om personen.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Du har i princip bara ett enda val: Lita på henne och var ihop med henne, eller gör slut.

1+1=1? [crazy]

Stringburka:

Jag är ganska godtrogen och naiv av mig, och skulle helt klart välja att vara ihop med en brud och ta henne på orden än att vara ensam

Samma här, men å andra sidan är det väldigt svårt att vara tillsammans med någon man inte litar på till 100%. Även om man tar henne på orden och litar på henne till 90%, kommer de sista 10% vara en jävla plåga. Det slutar bara illa.

Till TS: jag skulle inte känna mig helt säker om min flickvän var så pass svartsjuk att hon var otrogen som payback för att exet flörtat på en fest. Det kan ju t.o.m varit så att hon missuppfattat det hela. Tänk om du gick och umgicks med några tjejer på en fest, flickvännen ser det, blir svartsjuk och springer och sätter på någon random snubbe som payback?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller så konfronterar du henne om detta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för råden alla!

Mår bättre och känner att det går bättre mellan oss 🙂


   
SvaraCitera

Bra att det går bra för er alla, JAG KOMMER JU ALDRIG FÅ KÄNNA PÅ ATT HA EN FLICKVÄN OCH SÅ!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extern:

det känns som att hon gör till sig lite ibland.

Jag har hört att alla gör till sig på dejter, och fejkar så pass länge att den andra blir kär, och när dom är kära sen så blir man mer sig själv för man är inte lika rädd att förlora den andra.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trust no1


   
SvaraCitera

Disskutera med henne!
Men var inte tillsammans med henne för hennes skull. Personligen skulle jag aldrig klara av att ha ett förhållande där jag inte litade på min partner.


   
SvaraCitera