Aviseringar
Rensa alla

Ny jobbig tjej i skolan


Ämnesstartare

Hej..
Det finns en jättejobbig tjej på min fotboll som följer efter mig hela tiden och tror typ att vi är bästa vänner men jag gillar henne verkligen inte, hon kan inte hålla hemligheter och fattar inte när gränsen går.
Jag har nyligen fått veta att hon ska börja i min klass på onsdag och jag dog när jag fick veta det.
Och det blev ännu värre när hon ringde mig igår (vettefan hur hon fick mitt nummer) och frågade om vi kunde gå tillsammans till skolan.
Jag visste inte alls vad jag skulle säga, jag gillar henne verkligen inte!
Så jag sa att jag ska gå med min kompis till skolan (som jag faktiskt ska) och att jag inte visste när vi skulle komma till skolan.
Sen sa jag att jag åt middag och att hon fick ringa senare för jag fick panik.
Jag svarade inte på hennes samtal resten av kvällen.

Men jag mÅste ju göra de nån gång innan skolan börjar..
Jag vet att hon kommer följa efter mig och tro att vi är bästa vänner och så kommer hon förstöra mitt rykte och gaahhhh jag pallar inte.

Vad ska jag göra?
Jag vill säga till henne att jag inte vill va med henne på ett schysst sätt men kommer inte på nått sätt :/[n]


   
Citera

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berätta så som du känner och ge hon en chans att ändra sig?
Och det där med att hon förstör ditt "rykte", är bara för jävla löjligt..
Hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men hon måste ha någon disgnos, för om man säger: 'Jag måste prata provat med mon kompis nu' till henne så säger hon okej och så STÅR HON KVAR. Och hennes föräldrar är helt """"""" för en gång sa en bekant till mig till den jobbiga tjejen att hon inte ville vara med henne (på ett schysst) sätt, ja då ringer den här jobbiga tjejen till sin mamma som kommer till fotbollsträningen och börjar JAGA min bekanta. Jag såg det med egna ögon.
Och hennes pappa kommer till träningen och klagar på allt och alla.
1997.


   
SvaraCitera
Sonya

Ge henne en chans, eller vad man nu ska säga. Men varför är hon så jobbig egentligen? Då får du väl säga till henne att du inte vill, men var försiktig att inte göra henne ledsen elr nt sånt. Enda sättet är vär bara att försöka att visa henne att du inte vill vara med henne - på ett snällt sätt. Få henne att umgås med andra istället.. elr nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olyckligatjejen97:

Men hon måste ha någon disgnos, för om man säger: 'Jag måste prata provat med mon kompis nu' till henne så säger hon okej och så STÅR HON KVAR. Och hennes föräldrar är helt """"""" för en gång sa en bekant till mig till den jobbiga tjejen att hon inte ville vara med henne (på ett schysst) sätt, ja då ringer den här jobbiga tjejen till sin mamma som kommer till fotbollsträningen och börjar JAGA min bekanta. Jag såg det med egna ögon.Och hennes pappa kommer till träningen och klagar på allt och alla.1997.

Haha, ja det lät lite weird. Men hon kan ju ändåså inte rå för hur hennes föräldrar är. Men men, säg som det är bara! Så löser det nog sig! 🙂


   
SvaraCitera

säg som det är.


   
SvaraCitera

Olyckligatjejen97:

kommer hon förstöra mitt rykte och gaahhhh jag pallar inte.:/

Rykte -.-? Jävla snorunge.


   
SvaraCitera

DÖDA HENNE [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bigrrr låter frestande [rolleyes] Hahaha nä men varför lägger ni alla i att jag tkr hon förstör mitt rykte?!
För jag lovar er att ingen jag känner som känner henne tycker om henne och skäms över att vara med henne, OCH HON FATTAR INTE DE [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olyckligatjejen97:

nä men varför lägger ni alla i att jag tkr hon förstör mitt rykte?!

Rykte? Vem säger ens så?


   
SvaraCitera

Olyckligatjejen97:

Bigrrr låter frestande [rolleyes]

jag r seriös. kan vara en rätt fet upplevelse.


   
SvaraCitera

Olyckligatjejen97:

Det finns en jättejobbig tjej på min fotboll som följer efter mig hela tiden

Har varit med om detta ett gäng gånger och det finns egentligen inga bra svar att ge. Det skiljer sig ganska mycket från person till person hur situationen kan/bör hanteras.

Det tips jag kan ge är 1) att prata med någon vuxen, gärna från din skola, om hur du känner ang. den här tjejen och 2) ta reda på varför hon är så jobbig. Konfrontera henne eller studera henne eller vad du vill, men försök att förstå varför hon beter sig som hon gör. Det kanske finns något du kan göra för att hjälpa henne och på så vis hjälpa dig själv. Inte bara för att hon lär få problem i framtiden om hon inte kan läsa av hur andra människor förhåller sig till henne och varför, men också för att det kan hända att hon behöver diagnostiseras om hon inte redan är det.

Dock tycker jag inte att du bör vara för snabb med att skylla hennes beteende på en personlighetsstörning. Det kan hända att hon undermedvetet fattar att folk inte gillar henne. Om hon är rädd för att vara ensam och utstött kanske hon hellre beter sig konstigt och jobbigt än att vara ensam.

Slutligen: det är ALDRIG ok att frysa ut någon, så oavsett vad du gör - detta borde ej komma på fråga. Däremot bör du inte ta tag i det själv. Det kan vara jättejobbigt och EXTREMT energikrävande att vara ensam måltavla för någons hela sociala energi, särskilt om denna någon ofta går över gränsen för vad man själv tycker är ok. Det kan påverka din skolgång väldigt negativt, och det är lika lite ok som utfrysning.

Så, vad du än gör, försök hitta en lösning som inkluderar er båda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade tack för ett seriöst svar! Smart hörru, ska nog ta och snacka med nån lärare. 🙂


   
SvaraCitera

Olyckligatjejen97:

bästa vänner och så kommer hon förstöra mitt rykte o

kan du inte låtsas att du är en tredsättare istället för slav


   
SvaraCitera