Aviseringar
Rensa alla

Ny kula


Ämnesstartare

Nu är jag utled less på att vara förvuxen bebis. Nu ska jag lära mig att äta, är jag vuxen inför lagen ska jag ta mig fasen vara vuxen också. Rimligt resonemang, hoppas jag...!

Japp, hur ska jag börja då? Bakgrundsproblematik:
Har haft anorexiköret sedan jag var 11-12 år, är nu 18.

Nu: Väger knappa 50 kilo, efter att ha gått upp en hel del efter längre tids slutenvård för ett och ett halvt år sedan. Blahablabalbla
Jag mår illa efter cirkus 4 tuggor, och föräter mig extremt fort på saker (yogurt har jag mycket svårt för tex, jag måste byta sort varje vecka. Annars får jag kväljningar)
jag kan inte äta inför människor, undantaget familj och andra närstående. Jag har inte ätit skolmat på 6-7 år för jag tycker att det är "pinsamt" att äta. Särskilt pinsamt är det att äta inför felande människor (som jag kallar det) då blir jag helt skakig, kan inte tänka och får definitivt inte i mig mat.

Goal: att äta och kunna vara social som en vanlig människa 😀
+ ett tillägg, tror inte en enda kille vill ha en förvuxen bebis, så...

Tips please?


   
Citera
Åtta

Mårran:

felande människor

Utveckla, tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har upptäckt att nötter är "lättätet" för mig, trots kaloriinnehåll, samma sak med alkohol som jag är rätt förtjust i. Nu talar vi dock om mat, jag vill inte sitta med ett glas vin och en skål cashew, om ni fattar <_<

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Utveckla, tack.

Människor som jag är rädd för. Svårt att förklara


   
SvaraCitera

Vad är det du vill uppnå? Blir lättare att hjälpa om man ser dina förhoppningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill bli en socialt fungerande individ, helt enkelt. Leva ett normalt liv.


   
SvaraCitera

Du sa att nötter var lätt att äta? Kan du inte prova att ta med dig en påse nötter och försöka knapra på dem bland folk? Baby steps, liksom. Skulle du kunna utveckla dina tankar kring varför ätande är pinsamt?


   
SvaraCitera
Åtta

uppenbar:

Kan du inte prova att ta med dig en påse nötter och försöka knapra på dem bland folk

Börja med en jordnöt och jobba dig mot en kokosnöt. När du känner dig bekväm med att sitta och trycka i dig en kokosnöt är du nog mogen att börja äta skolmat istället. [blush]


   
SvaraCitera

Åtta:

När du känner dig bekväm med att sitta och trycka i dig en kokosnöt är du nog mogen att börja äta skolmat istället.

xD


   
SvaraCitera

Sitt med dina närmaste kompisar i matsalen. Börja med att äta lite av något som du tycker är lätt och arbeta dig sedan uppåt. Himlans kul att se att någon har hittat viljan för att kämpa för ett normalt liv!


   
SvaraCitera

Har inga bra tips att komma med just nu, utan vill bara önska dig lycka till och säga att med den viljan är du på god väg! : )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

tror inte en enda kille vill ha en förvuxen bebis, så...

skulle inte tacka nej[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

skulle inte tacka nej

Va skoj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som uppenbar sa, ta små steg. [smile] Tror nog att du klarar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Va skoj

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

När du känner dig bekväm med att sitta och trycka i dig en kokosnöt är du nog mogen att börja äta skolmat istället.

Det där var faktiskt lite roligt, men...


   
SvaraCitera