Aviseringar
Rensa alla

Ny låt, kritik tack!


Ämnesstartare

Hejsan, tänkte lägga ut ett smakprov på en låt jag håller på att arbeta med, har tänkt mig en ganska smutsig dubstep låt.
När jag började arbeta med låten hoppade jag direkt in och gjorde själva "efter droppet" om man så vill kalla det, låten har ingen inledning dvs. Ni förstår nog vad jag menar.

Söker konstruktiv kritik.

Även, vad tycker ni om dubstep och vilken slags dubstep tycker ni om?


   
Citera
Ämnesetiketter

Hur har du tänkt utveckla den?
Jag tyckte den var lite seg nu, men det är väl en smaksak.


   
SvaraCitera

wtf va e detta..


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

wtf va e detta..

sådant folk som e ej födda med neurologiska fel finner hemskt


   
SvaraCitera

nu va jag fördomsfull[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Hur har du tänkt utveckla den?

Jag har tänkt att göra en inledning med en fin melodi, själv klart lite tillägg med bas, och lite andra hjälpmedel. Du kan tänka dig något sånt här:

Men självklart kommer jag ej nå den nivån av awesomeness.


   
SvaraCitera

Låter som ett spel som hakat upp sig typ


   
SvaraCitera

Carl Sagan:

Jag har tänkt att göra en inledning med en fin melodi, själv klart lite tillägg med bas, och lite andra hjälpmedel. Du kan tänka dig något sånt här:

Okej, ja, det kan behövas mer tyngd i melodin. Just nu var det lite intetsägande.
Något som fångar lyssnaren, något som får en att minnas melodin.

Carl Sagan:

Men självklart kommer jag ej nå den nivån av awesomeness.

Kämpa på bara.


   
SvaraCitera

Carl Sagan:

Söker konstruktiv kritik.

Vill ha det brutalare [cute]


   
SvaraCitera

Carl Sagan:

Söker konstruktiv kritik.

asså, jag är inte så förtjust i dubstep, men det där kan bli något bra.
tänker mig om du gör "oljuden" mer utan "röster", svårt att förklara, men äsch...
kanske använda dig av samplingar

även om jag inte lyssnar på någon dubstep så skulle det kunna utvecklas lite åt det här hållet tycker jag

för övrigt sjukt bra låt.

Carl Sagan:

Du kan tänka dig något sånt här:

nejnejnej fyfan


   
SvaraCitera

Hahahahaha!
Lät EXAKT som min gamla ford när jag försökte starta den när brankåren precis släkt en motorbrand i den [bigcheers]

Om man tar bort skratten från brandmännen i bakgrunden [no-no]


   
SvaraCitera

Kan bli ganska grymt, hade gillat detta i en hardstyle låt.. men den måste vara lång låten och inte bara detta ljudet hela tiden men lätt att man skulle kunna bygga något grymt utav dedär 🙂


   
SvaraCitera

Intressant. Jag har aldrig lyssnat på dubstep. Någon som kan rekommendera någonting till att börja med så att man får sig ett bra smakprov?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuuuskamuikkunen:

Någon som kan rekommendera någonting till att börja med så att man får sig ett bra smakprov?

http://open.spotify.com/user/apl93/playlist/5ePWjoSPfQQJ0E04Cbghmo

Dock finns det väldigt mycket olika sorters dubstep, men detta är vad jag brukar lyssna på:)


   
SvaraCitera

Carl Sagan:

Dock finns det väldigt mycket olika sorters dubstep, men detta är vad jag brukar lyssna på:)

Intressant. Inte riktigt min musiksmak. Skulle dock vilja testa att dansa till det någon gång!


   
SvaraCitera