Aviseringar
Rensa alla

Ny mobil och dator, hjälp vilsentjej89


Lounge
Ämnesstartare

Håller på att bli galen på min dator som stänger av sig själv när den blir för varm, dvs hela tiden även om den är ståendes på bord. Den klarar föfan inte ens av en datorkudde under sig [mad] Vill gärna ha tips om en minipc (typ 12 tum som högst), som inte segar ihop så fort man laddar ner någonting eller så.. den ska funka finemang och aldrig sega, alltså. Den ska vara lätt att ta med sig överallt. Den ska helst inte vara skitful. Priset jag vill lägga på den är högst ca. 3000 kr. Jag kommer använda min dator till att ladda ner lagliga grejer (:-P), skriva skolarbeten, kolla film, fylla den med massa bilder på mig själv, spela harpan osv.

Sedan letar jag efter en ny mobil. Touch ska det väll *VA* trots att jag stör mig rätt mycket på min nuvarande touchmobil som är 2 år gammal. Den ska vara lika effektiv att skriva på som en nokia 3310. Helst ej behöva laddas varje dag trots frekvent användande. Möjlighet till att ladda ner appar. Vit skulle vara fint. Ha ett rykte om sig att vara någorlunda krångelfri, orkar inte lämna in mobilen varje månad för att de ska skicka in den till reperation och uppdatera *mjukvaran* och så är den lika felig när den kommer tillbaka. Senast jag var inne med min mobil sa säljaren att det inte är meningen att man ska kunna använda sin mobil. Jag vill ha en mobil man kan använda [smile]

tacksam för hjälp


   
Citera

Lounge:

Sedan letar jag efter en ny mobil. Touch ska det väll *VA* trots att jag stör mig rätt mycket på min nuvarande touchmobil som är 2 år gammal. Den ska vara lika effektiv att skriva på som en nokia 3310. Helst ej behöva laddas varje dag trots frekvent användande. Möjlighet till att ladda ner appar. Vit skulle vara fint. Ha ett rykte om sig att vara någorlunda krångelfri, orkar inte lämna in mobilen varje månad för att de ska skicka in den till reperation och uppdatera *mjukvaran* och så är den lika felig när den kommer tillbaka. Senast jag var inne med min mobil sa säljaren att det inte är meningen att man ska kunna använda sin mobil. Jag vill ha en mobil man kan använda

inte en iphone med andra ord


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Fingerprints:

inte en iphone med andra ord

utveckla


   
SvaraCitera

Lounge:

Ha ett rykte om sig att vara någorlunda krångelfri,

iphone har ett rykte för att krångla med allt möjligt

Lounge:

Helst ej behöva laddas varje dag trots frekvent användande

Laddar min minst varje natt.

men älskar iofs min iphone ändå. Det är min bebis.


   
SvaraCitera

Lounge:

Senast jag var inne med min mobil sa säljaren att det inte är meningen att man ska kunna använda sin mobil.

lol [crazy]


   
SvaraCitera

Lounge:

Den ska vara lika effektiv att skriva på som en nokia 3310. Helst ej behöva laddas varje dag trots frekvent användande.

Äger en Samsung E1050 för 250kr, fungerar precis lika bra som en 3310. [blush] Laddar min en gång i veckan.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Fingerprints:

men älskar iofs min iphone ändå. Det är min bebis.

krånglar din mycket då? hört olika

enhimmelskdrog:

lol [crazy]

i kno [crazy]

S3ON:

Äger en Samsung E1050 för 250kr, fungerar precis lika bra som en 3310. [blush] Laddar min en gång i veckan.

vill kunna ha spotify i mobilen och sådär, kunna använda internet. annars är ju gamla mobiler underbara [crazy]


   
SvaraCitera

Lounge:

krånglar din mycket då? hört olika

min trea krånglade inte alls, utan att den blev väldigt seg efter ett tag, min 4s har jag inte ens haft i en månad och den har jag inga problem med. Den blir lite varmare än min trea bara, men det verkar vara normalt.


   
SvaraCitera

Lounge:

Helst ej behöva laddas varje dag trots frekvent användande.

*facepalm*


   
SvaraCitera

Lounge:

krånglar din mycket då? hört olika

min första 4S började stänga av sig helt random minst 1gång/dag när jag hade haft den i ca 1v. Andra veckan lämnade jag in den, fick en ny tillbaka.
Den har inte krånglat mer än att den blir varm precis som Fingerprints's.
Utöver det, bästa mobilen jag har haft sedan min SE w810i som fortfarande håller.


   
SvaraCitera

Lounge:

i kno [crazy]

bra säljknep iofs! "asså det är inte meningen att den ska funka, så om den lägger av är den ok!!"


   
SvaraCitera

Allina:

*facepalm*

Är du så liten att du missade när mobiler klarade sig i en vecka på samma laddning trots massa snake och andra knäppa spel?[blush]


   
SvaraCitera

Kollade runt lite och vad tror du om denna?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1099223

Vad var det för smärtgräns på mobilen? Och vilken modell hade du innan?
Jag är ett stort fan av HTC, så jag skulle rekommendera HTC One V, då det är den billigare i serien.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1147923


   
SvaraCitera

Blåbärt:

Är du så liten att du missade när mobiler klarade sig i en vecka på samma laddning trots massa snake och andra knäppa spel?

Ja, jag är ung, men inte SÅ ung. Självklart kommer jag ihåg det, fast nu var ju TS ute efter en touch som man kan ladda ner appar till.


   
SvaraCitera

Lounge:

Helst ej behöva laddas varje dag trots frekvent användande.

Vänta ett tag. Efter sommaren ska det komma modeller där man lagt fokus på mer batteritid. Nästan alla telefoner just nu har max en dags användning vid frekvent "touchande"

Allina:

fast nu var ju TS ute efter en touch som man kan ladda ner appar till.

jajaja. detaljer.


   
SvaraCitera