Aviseringar
Rensa alla

Ny nationell podcast av Dan Eriksson (Svenskarnas Parti)


Ämnesstartare

Väldigt intressant.


   
Citera
Ämnesstartare

Jag och Dan går förbi varandra hela tiden. Måste träffa honom irl någon gång.

Har läst en del av vad han har skrivit och jag gillar det. Sverige är i behov av en nationalistisk podcast och jag tror att dan är rätt man för jobbet. Ska lyssna igenom och kommentera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillade programmet. Är som sagt ett pilotavsnitt. Dan har en bra radioröst och han har ägnat många år på att tänka om dessa frågor.
http://daneriksson.com/

Glömde att det redan fanns Herr nationell.


   
SvaraCitera

Första vettiga jag hört från svenskarnas parti. Intrycket jag fått av dom har varit en grupp hitlerister som predikar mein kampf och runkar i kapp till wagners symfonier. Nu har vi inte hört allt. Men jag gillade vad jag hörde. Mycket av det han säger är saker jag står för och ägnat många timmar åt att skriva om på detta forum.

Det absolut bästa han tog fram enligt min mening var hur lite kanaler det finns för invandringskritiska röster i Sverige. och hans toppning med att samma grova retorik som nationalister beskylls för går att återfinnas likväl hos sossar och moderater på arbetsplatserna. Bakom stängda dörrar behöver man inte vara fin i kanten och då är det lätt att man går överstyr och uttrycker sig grovt. Man får helt enkelt inte ventilera sina åsikter vilket befäster dom och på köpet blir mer och mer extrema. Det måste finnas officiella personer som driver deras röster i det offentliga. Det har blivit bättre och fortsätter att så vara det. Men hela upplägget är fel från början. Det förekommer ingen diskussion och gott meningsutbyte. upplägget är alltid att invandringskritiker måste försvara sig mot en massa absurda påståenden. Och det är så mediaeliten vill ha det. Man vill befästa vår position som korkade och extrema. Hade man släppt fram dom seriösa, dom som är tänkt att vara ett föredöme och leda oss, så kommer allmänheten upptäcka att dom fått en felaktig bild av oss. Detta ville denna Dan Eriksson poängtera väldigt väl.

Ett program i stil med Micheal Corren show och andra jag inte kan komma på vid namn just nu hade varit föredömen. Där man kan bjuda in människor och föra en sansad debatt. Och jag håller helt med Acadi om att han har en bra radioröst.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Politik och Samhälle


   
SvaraCitera