Aviseringar
Rensa alla

NY: Novell "Möten med personer"


Ämnesstartare

Hej. Ska skriva en novell på ca 2-3 sidor om MÖTEN MED PERSON/PERSONER. Någon som har en idé?? Har en idé och det är att det ska handla om ett oplanerat barn som sen dör i 2-3 års åldern. Berättelsen ska där vara i ett föräldraperspektiv och sluta med att bebisen somnar in.

BOMBA MIG MED IDÉER!!!!!!!!!! Mycket glad


   
Citera
Ämnesstartare

idéer någon???????????


   
SvaraCitera

tycker du bara ska skriva random grejer och låta fantasin flöda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:
tycker du bara ska skriva random grejer och låta fantasin flöda

har du nå förslag på nån "random grej"??


   
SvaraCitera

ÄlskadeTvillingbror:

har du nå förslag på nån "random grej"??

nej =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:

nej =/

precis... :/


   
SvaraCitera

ÄlskadeTvillingbror:

precis... :/

det kan ju vara vad som helst. en kille som träffar zlatan och åker till nordkorea och spelar fotboll med kim jong un eller nåt lol. 


   
SvaraCitera

Tycker din idé verkar väldigt svår att genomföra. Det oplanerade, förlossningen, 3 år i livet - kommer bli omöjligt att göra på ett seriöst sätt och få ner allt på 3 sidor!


   
SvaraCitera

Aha läste fel...


   
SvaraCitera

NiklasW:
Tycker din idé verkar väldigt svår att genomföra. Det oplanerade, förlossningen, 3 år i livet - kommer bli omöjligt att göra på ett seriöst sätt och få ner allt på 3 sidor!

Aa fast det låter som en högstadieuppgift rätt svårt att skrova 3 a4 sidor på dator då tror jag


   
SvaraCitera

Skulle skrivit om två personer som möts under den sista dagen, alla vet att det är den sista och de tar saken lugnt och hopplöst, de sitter där och pratar stillsamt medan existensen rämnar och allt upphör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad tycks om en storasyster/bror som berättar om uppväxten med ett småsyskon med diagnos inom autismspektrat??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:

Aa fast det låter som en högstadieuppgift rätt svårt att skrova 3 a4 sidor på dator då tror jag

gymnasiet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÄlskadeTvillingbror:
vad tycks om en storasyster/bror som berättar om uppväxten med ett småsyskon med diagnos inom autismspektrat??

och allt negativt och alla tankar om det?? kan nämligen använda ganska mycket personligt då...


   
SvaraCitera

ÄlskadeTvillingbror:
vad tycks om en storasyster/bror som berättar om uppväxten med ett småsyskon med diagnos inom autismspektrat??

Tycker också att det låter som en omöjlig idé att genomföra på ett par sidor. Hade jag varit du hade jag skrivit en renodlad historia som inte utspelar sig på mer än en dag om en huvudperson som möter någon, eller några människor. 


   
SvaraCitera