Aviseringar
Rensa alla

Ny på gymnasiet :/


Ämnesstartare

Hej! Har gått två dagar på gymnasiet nu, och det känns väl ganska bra! Men det finns en del saker som inte känns sådär jättebra..

Det finns en tjej jag började prata med först av alla typ, och nu är jag typ lite "fast" med henne om ni förstår vad jag menar. Hon är jättesnäll och så.. men, jag vill liksom prata med alla! Vill inte bli fäst vid bara henne, vill va vän med många i klassen. Så vet inte riktigt hur jag ska göra 🙁
För grejen är den att hon sätter sig alltid bredvid mig, och sen är det många tjejer i klassen som kände varann sen innan = dom är redan två o två.. då är det lite svårt att va med dom liksom!
Jag o min nya "kompis" va två av de få som inte kände någon liksom.

Är rädd för att bli utanför gänget genom att bara vara med henne liksom!! :/ för hon är inte den som verkar vilja lära känna särskilt många i klassen, men det vill jag!! Så vettefan asså.. vet inte riktigt vad jag ska säga till henne heller hehe 

Skulle gärna vilja börja prata med lite killar i klassen, men det är ju alltid svårt!

Eller är det alltid såhär jobbigt i början? 🙁
Blir det enklare snart?
Min gamla klass kände jag ju såklart till 100%, men antar att det var jobbigt i början fast jag inte minns?

Är tjej om någon undrar.

Allt känns mest jobbigt just nu.. att träffa mina gamla kompisar efter skolan är typ en befrielse, för dom känner jag och kan slappna av med.. och saknar min gamla klass något sjukt..


   
Citera
Ämnesstartare

Pröva sätt dig med någon annan. I bästa fall kan kompisen sitta med dig medan du samtidigt sitter med andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Satt i en samma sits som du. 
Vad jag brukar oftast göra när jag är med en vän som inte tar så mycket plats, är att presentera "han" för gruppen. Räcker med "Tja, det här är Pelle och jag heter David".
Sen så måste man också komma ihåg att försöka dra in den blyga-vännen in i samtalen. Detta kan man göra genom att prata med din vän öga mot öga och fråga saker kring ämnet. 

Som sagt. Glöm inte bort din vän när du pratar med andra personer, presentera henne till andra, om hon nu inte vågar göra det själv. 


   
SvaraCitera