Aviseringar
Rensa alla

Ny relation, herpes. hur skulle ni reagera?


Ämnesstartare

Jag vet att Ungdomar.se inte är lämpligaste stället men jag måste få något slags svar nu.

Hur skulle ni reagera om personen ni just börjat dejta, berättar att han/hon KAN ha herpes?

Jag har nyligen inlett ett förhållande med en underbar tjej, och några dagar efter vi hade sex senaste gången fick jag röda utslag på ollonet och lite nedanför, kollade upp skiten idag, läkaren sa att det ser ut som herpes, men det MÅSTE inte vara det. Och min första reaktion var "...hur i helvete då!?"
Hon är den enda jag haft sex med, och vi har använt kondom alla gångerna. Ska till en expert och kolla också, läkare har haft fel förut om andra saker så.
Skitsamma om detta, det jag är mest orolig för är om hon kommer bli helt äcklad och säga tack och adjö eller om hon kommer strunta i det och vilja vara med mig ändå.

Jag inser ju hur läget är, det känns som om mitt liv är förstört. Varför skulle någon ens vilja vara tillsammans med en herpessmittad?

Jag kan förstå om någon kommer fram och bjuder ut någon för första gången och
- hej, vad sägs om att gå ut på dejt?
- ja tack, det vore trevligt.
- oh by the way, jag kan ha herpes, men låt inte det bli ett problem.

Nu har ju vi inlett något redan och vi var goda vänner innan. (inte känt varandra så länge men vi blev goda vänner snabbt) jag vet att hon tycker jättemycket om mig och jag är helt tokkär i henne. Och vi är i och för sig inte riktigt officiellt ännu. jag vet inte riktigt hur vi är, vi testar just nu. Så det kan ju vara skillnad på reaktion om man har känslor för den som berättar.
Jag vet att jag själv skulle göra vad som helst för den här tjejen, men det är jag det.

Hur skulle ni reagera, om ni var i den här situationen?

Snälla, jag VET att detta är för mycket begärt här, men seriösa svar tack.


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag tror du har fått Bältros.


   
SvaraCitera

Phanst:

röda utslag på ollonet och lite nedanför, kollade upp skiten idag, läkaren sa att det ser ut som herpes, men det MÅSTE inte vara det. Och min första reaktion var "...hur i helvete då!?"

Onani är det min vän, en av onanismens många nackdelar.


   
SvaraCitera

ArbetaMera:

Onani är det min vän,

Hehe, vad grundar du det på? [cool]


   
SvaraCitera

S3ON:

Hehe, vad grundar du det på?

typ 1:

att han har haft sex med en person -med- kondom.
han måste ju ha rört sin "grej" på ett "djupare plan" om han ska ha fått herpes.

[bigcheers]


   
SvaraCitera

ArbetaMera:

han måste ju ha rört sin "grej" på ett "djupare plan" om han ska ha fått herpes.

Ingenting tyder på att han har fått Herpes. [crazy]


   
SvaraCitera

S3ON:

Ingenting tyder på att han har fått Herpes.

jo läkaren sa ju det.

annars är jag så trött att jag inte har någon koll [smile]


   
SvaraCitera

ArbetaMera:

jo läkaren sa ju det.

Phanst:

kollade upp skiten idag, läkaren sa att det ser ut som herpes, men det MÅSTE inte vara det.

ArbetaMera:

annars är jag så trött att jag inte har någon koll [smile]

God natt! [wink]


   
SvaraCitera

jaha.

S3ON:

God natt!

haha [crazy]

utesluter ju inte att Onani kan ha orsakat den möjliga herpesen.

[bigcheers]


   
SvaraCitera

man skall ej dejta slampor[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

man skall ej dejta slampor[confused]

Hon är ingen slampa. Varför skulle hon vara det? Det är tröttsamt att så fort det rör sig om någon könssjukdom så är de inblandade slampor, enligt många på det här forumet. Seriously, säg något vettigt istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

utesluter ju inte att Onani kan ha orsakat den möjliga herpesen.

Onani orsakar herpes? Det måste vara det dummaste jag någonsin hört, sedan jag hörde Mona Sahlin säga något.


   
SvaraCitera

Phanst:

Varför skulle hon vara det?

Alla tjejer är slampor[shake]


   
SvaraCitera

Phanst:

Onani orsakar herpes? Det måste vara det dummaste jag någonsin hört, sedan jag hörde Mona Sahlin säga något.

Nej det har jag inte påstått.
Om du är mogen nog att läsa så lär du förstå att jag menade att det är en möjlig orsak till herpesen (läs: HELA TRÅDEN)

och mitt första inlägg var faktiskt lite Komisk (läs: andra trådar)

och kebu12 driver lite tror jag. så ta inte allt seriöst. på denna tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

Nej det har jag inte påstått.
Om du är mogen nog att läsa så lär du förstå att jag menade att det är en möjlig orsak till herpesen (läs: HELA TRÅDEN)

Jag kanske bara är trött, men det var det du just påstod. Hur skulle onani kunna vara en möjlig orsak till herpes?

ArbetaMera:

och mitt första inlägg var faktiskt lite Komisk (läs: andra trådar)

Oooh ja, det var så roligt! (note the sarcasm)

ArbetaMera:

och kebu12 driver lite tror jag. så ta inte allt seriöst. på denna tråd.

Ja antagligen, men efter att ha kollat igenom fem sidor med trådar på könssjukdomsdelen, så slutade "hhöhöhöööö du har aids!"-kommentarer och liknande, vara roliga efter första gången, om de ens varit roliga över huvudtaget. Precis som det är drygt med kommentarer som "din jävla slampa" "hon/han är en slampa!" eller "skyll dig själv, din oansvariga idiot, för att du inte använde kondom"

Dessutom så var inte syftet med den här tråden att folk skulle kläcka onödiga kommentarer om slampor och bältros eller annat skit. Varför är det så svårt för folk att svara vettigt när någon seriöst ber om hjälp?


   
SvaraCitera