Aviseringar
Rensa alla

Ny Sida


Ja! Inloggningen suger! Kan inte logga in med min dumbphone [cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Åtta

gloende:

Just nu så fungerar ju inte inloggningen helt hundra

Det är lite krångligt i Android-mobiler, men i övrigt så fungerar det i alla operativsystem och webbläsare som jag provat i alla fall (okej, det fungerar inte i Lynx, men det kan jag leva med).

När det gäller den automatiska uppdateringen av notifikationer så får du mer än gärna förklara hur det ska gå till, så kan jag föreslå det för sidans ägare. De alternativ jag ser är att antingen använda sig av "comet programming" (antingen genom AJAX long polling eller via websockets), men då Apache skapar en ny tråd för varje innestående anslutning så skulle detta dö tämligen kvickt om vi har några hundra inloggade användare. Kör vi en dedikerad server som hanterar detta bättre (typ node.js) så skulle det kunna funka, men det blir en extra kostnad att behöva köra ytterligare en server bara för detta. Det andra alternativet är att göra en AJAX-request typ en gång i halvminuten, men vad är då poängen med det hela ö.h.t? Vem stannar på en sida i över en halvminut, och är det verkligen värt att öka pressen på servern i så fall? Sänker man väntan till en gång var tionde sekund så ökar pressen på servern in i helvete, och då får vi andra problem.

Så visst är det möjligt, men jag är ytterst tveksam till huruvida det finns någon poäng med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Totalt kass "Citera"-funktion & urusel förhandsgranskning.


   
SvaraCitera
zIGGE

Åtta:

Så visst är det möjligt, men jag är ytterst tveksam till huruvida det finns någon poäng med det.

Eller vad jag tror han menar är en uppstickare i te.x hörnet som talar om att någon har svarat på din tråd, oberoende av vart på sidan du befinner dig.


   
SvaraCitera

gloende:

Totalt kass "Citera"-funktion & urusel förhandsgranskning.

Kom med en lösning eller avregga då för fan. Ingen kommer sakna dig ändå med all säkerhet.

Jag tror iofs att du ör någon bitter persons troll men ändå.


   
SvaraCitera
blum
 blum

gloende:

Totalt kass "Citera"-funktion & urusel förhandsgranskning.

vad är det för fel på citeringsfunktionen? Det är ju skitbra att man kan markera precis det man vill citera, det kan man inte på många andra forum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Kom med en lösning eller avregga då för fan. Ingen kommer sakna dig ändå med all säkerhet.

Jag tror iofs att du ör någon bitter persons troll men ändå.

Finns nog ingen som skulle sakna någon alls här. Varför ens skriva den sista raden? [shake]

blum:

vad är det för fel på citeringsfunktionen? Det är ju skitbra att man kan markera precis det man vill citera, det kan man inte på många andra forum.

Bättre om man kunnat citera det man ville utan att behöva kopiera flera olika stycken... de flesta andra forum kan man bara klicka på citera och klippa bort det man inte vill ha...


   
SvaraCitera
Åtta

gloende:

Bättre

gloende:

om

gloende:

man

gloende:

kunnat

gloende:

citera

Det är ju bara att citera flera gånger?


   
SvaraCitera

gloende:

Min polare har detdär google eller vad det heter, fail!

fungerar utmärkt med chrome!


   
SvaraCitera
zIGGE

Åtta:

Det är ju bara att citera flera gånger?

Onödigt att det ens ska behövas!


   
SvaraCitera
Åtta

zIGGE:

Onödigt att det ens ska behövas!

Hur ska det annars kunna gå till? [tard] Menar du att man skulle kunna citera hela inlägget även om det är över 300 tecken? I så fall håller jag med dig, och det är något jag planerar att fixa så snart jag har möjlighet.


   
SvaraCitera

gloende:

Finns nog ingen som skulle sakna någon alls här.

Då tror du fel.

gloende:

Varför ens skriva den sista raden?

Jag hoppas på det i varje fall, jag försöker inbilla mig att människor inte är så jävla bittra utan anledning.


   
SvaraCitera
blum
 blum

gloende:

Bättre om man kunnat citera det man ville utan att behöva kopiera flera olika stycken... de flesta andra forum kan man bara klicka på citera och klippa bort det man inte vill ha...

Öh, det är väl bättre att man kan markera precis det man vill ha än att man varje gång ska behöva sudda bort massa?
Dessutom KAN du markera hela inlägget och därefter radera det du inte vill ha med, men det är ju bara jobbigt[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Hur ska det annars kunna gå till? Menar du att man skulle kunna citera hela inlägget även om det är över 300 tecken? I så fall håller jag med dig, och det är något jag planerar att fixa så snart jag har möjlighet.

Underbart![bigcheers]


   
SvaraCitera

gloende:

Just nu så fungerar ju inte inloggningen helt hundra

inte märkt ngt

mer än att den får damp om man loggar in och ut typ jätteofta

så blir man låst ca 1 h

inget annat


   
SvaraCitera