Aviseringar
Rensa alla

Ny skola - Tips!!!


Ämnesstartare

Bestämde mig för att byta gymnasiet sista året och börjar skolan om några dagar... Känner absolut ingen i klassen och tror inte jag känner någon på den skolan ens. Hur ska jag göra för att andra ska få ett så bra intryck som möjligt av mig? Är rätt så bly dessvärre men vill verkligen taggad på att skaffa nya vänner. Men är lite nervös eftersom de i klassen har ju gått med varandra i 2 år och så kommer jag in nu sista året.. Hur ska man göra för att inte bli en outsider liksom? hehe... Nej men vill inte direkt sitta själv på lunchen osv. 
Uppskattar seriösa svarGlad


   
Citera

Jag kan inte ge dig några bra svar då jag suger på sådant. när jag gick i sexan bytte jag efter en termin till en annan skola och vart fucked. Om man är som jag, tycker det till och med är obekvämt att umgås med familjen pga att de är människor ska man aldrig byta skolan,man bör aldrig lämna huset. :p
Tror dock inte du är som jag så det flyter väl på för dig


   
SvaraCitera

Ta första steget och vänta inte på att någon ska komma fram till dig utan gör det själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
Jag kan inte ge dig några bra svar då jag suger på sådant. när jag gick i sexan bytte jag efter en termin till en annan skola och vart fucked. Om man är som jag, tycker det till och med är obekvämt att umgås med familjen pga att de är människor ska man aldrig byta skolan,man bör aldrig lämna huset. :p
Tror dock inte du är som jag så det flyter väl på för dig

Hahah låter lite som mig förr! Cool Men är faktiskt mer inriktad nu på att det ska gå bra så jag hoppas på det bästa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vanjjja:
Ta första steget och vänta inte på att någon ska komma fram till dig utan gör det själv

tack, ska tänka på det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nån mer? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jackie97:
Nån mer? 

:))


   
SvaraCitera

Säg bara som det är till någon/ra i klassen som du tycker verkar intressanta, typ ''jag känner ingen, så är det okej att jag hänger med er?'' 
Det är inte så att någon kommer säga nej (även fast de kanske vill, gör de inte det). Va öppen för nya saker och människor, de har ju redan gått tsm i 2 år så de känner ju varandra, men så länge du är öppen för det blir det inga problem.  Tror att det faktiskt kan vara en fördel att komma in så ''sent'', de andra vet sin ''plats'' i klassen, känner sig trygga med varandra och kan då få enklare att släppa in någon ny i gruppen.  Dock har jag alltid varit på andra sidan och snarare tagit emot nya än själv varit den nya. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KycklingKalkon:
Säg bara som det är till någon/ra i klassen som du tycker verkar intressanta, typ ''jag känner ingen, så är det okej att jag hänger med er?'' 
Det är inte så att någon kommer säga nej (även fast de kanske vill, gör de inte det). Va öppen för nya saker och människor, de har ju redan gått tsm i 2 år så de känner ju varandra, men så länge du är öppen för det blir det inga problem.  Tror att det faktiskt kan vara en fördel att komma in så ''sent'', de andra vet sin ''plats'' i klassen, känner sig trygga med varandra och kan då få enklare att släppa in någon ny i gruppen.  Dock har jag alltid varit på andra sidan och snarare tagit emot nya än själv varit den nya. 

Tack för tipset! Ska verkligen tänka på det


   
SvaraCitera