Aviseringar
Rensa alla

Ny stad, vad göra?


Ämnesstartare

Har av en händelse flyttat till Stockholm för att bo med min pojkvän. Problemet med det hela är att jag inte känner någon annan i stan och det börjar bli en aning frustrerande att inte ha ett liv utanför jobbet och hemmet (speciellt då pojkvännen är borta eller bara är allmänt jobbig att umgås med).

De på jobbet är trevliga, men minst 10 år äldre och inga människor som jag verkligen bondar med. Jag vill inte gå på krogen ensam och det är inte ett alternativ att festa med min pojkvän. Hans vänner är inte heller några som jag vill ha någonting att göra med (de är inte så många heller).

Att gå på kurser kan jag inte göra eftersom jag har en väldigt begränsad ekonomi. Jag varken kan eller vill plugga någonting.

Är 19 år och fast i en stad av möjligheter utan att göra någonting av det.

Vad borde jag göra egentligen?


   
Citera

Gå på UM-träffar.


   
SvaraCitera

Bekanta dig med grannarna [y].


   
SvaraCitera

Stringburka:

Gå på UM-träffar.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör slut och ge dig ut i singelsvängen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sök dig till människor med liknande intressen på nåt vis.
Besök ställen du är nyfiken på.

Andra brukar, som själva kommit till ny stad och varit i din situation, tipsa om att ta kontakt med allt möjligt folk du stöter på och förklara att du är ny i stan och vill umgås, typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Sök dig till människor med liknande intressen på nåt vis.
Besök ställen du är nyfiken på.

Andra brukar, som själva kommit till ny stad och varit i din situation, tipsa om att ta kontakt med allt möjligt folk du stöter på och förklara att du är ny i stan och vill umgås, typ.

Jag har ju knappt några intressen, sen har jag väldigt svårt för att bara gå fram till människor såvida det inte är fest.

Hatar att gå omkring ensam också. Men bra tips ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltforingenting:

Jag har ju knappt några intressen, sen har jag väldigt svårt för att bara gå fram till människor såvida det inte är fest.

Jag ser det som en möjlighet för dig att utveckla dig själv här.

Är inte heller bra på det, det är lättare sagt än gjort..
men människor har sällan något emot andra som vill ta kontakt, liksom.
Ta för dig.


   
SvaraCitera

Whina på umare som bor i sthlm att ni ska träffas. Works lika a charm[y]


   
SvaraCitera

Tag min varning och lämna denna gudsförjätna håla!
Stannar du längre till kommer du bli ett själlöst skal som lever på potatismos från korvmojar och kaffe latte.
Packa allt av värde och ge dig av så snabbt som möjligt. Med eller utan din kille.

Du har härmed blivit varnad.


   
SvaraCitera

undertow:

Stannar du längre till kommer du bli ett själlöst skal

undertow:

lever på kaffe latte.

Försent för mig! 🙁
Håller med ovanstående.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera