Aviseringar
Rensa alla

Ny styrka på glasögon


Ämnesstartare

Beställde nya glasögon pga. ny styrka på glasen, igår började jag ha på mig dem - efter ett tag så kändes det rätt konstigt (inte så konstigt då det är ny styrka), men jag kände mig till exempel kortare för varje steg jag tog. Skitskumt.

Jag gör det fortfarande, känns som att jag hela tiden går ner för en trappa, liksom.

I och med att det är ny styrka på glasen så kan det kännas lite konstigt i början, men hur länge varar det? Hur länge varade det för er som använder glasögon och var tvugna att byta styrka på glasen?

Börjar bli rätt drygt, det här. Gillar inte att känna mig kort.[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Men hallå, det känns ju så ett tag innan ögonen vant sig. Och som att man går i backar.
Men det är bra att du får känna dig kort nu, då kanske du slutar skratta åt min längd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tog 1-2 dagar för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varit med om också, går väll rätt fort att vänja sig men är skitdrygt i början


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vafan, har du tagit fel styrka eller? [crazy] Tycker alltid man blir piggare och gladare när man får rätt styrka. Ser mer färger och allt blir skarpare. Asnice. Fast jag har iofs linser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men hallå, det känns ju så ett tag innan ögonen vant sig.

Om du läser så är jag medveten om det. Vill veta på ett ungefär hur lång tid det kan ta att vänja sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har säkert tagit amfetamin och skyller på brillorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

et. Vill veta på ett ungefär hur lång tid det kan ta att vänja sig.

Men du har väl fått nya förut? Det är väl olika för alla. Några dagar, några timmar osv.
Butterfis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Vafan, har du tagit fel styrka eller? Tycker alltid man blir piggare och gladare när man får rätt styrka. Ser mer färger och allt blir skarpare. Asnice. Fast jag har iofs linser.

Alltså, jag ser ju klarare och allt är skarpare än vad det var innan - men det är inte där problemet ligger. Utan att det känns som att jag är som en dvärg!!![sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Du har säkert tagit amfetamin och skyller på brillorna.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Alltså, jag ser ju klarare och allt är skarpare än vad det var innan - men det är inte där problemet ligger. Utan att det känns som att jag är som en dvärg!!![sad]

Haha, vafan. Skitkonstigt. :S

Kan få den känslan om jag har FÖR starka linser, säker på att inte nåt blivit fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Kan få den känslan om jag har FÖR starka linser, säker på att inte nåt blivit fel?

Ja, nästan helt hundra iaf.

Känner inte så när jag går runt med glajjorna inomhus, dock så gör jag det utomhus. Skitskumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Ja, nästan helt hundra iaf.

Känner inte så när jag går runt med glajjorna inomhus, dock så gör jag det utomhus. Skitskumt.

[shake] Knaaas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarn, är full


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera