Aviseringar
Rensa alla

Ny sysselsättning.


Ämnesstartare

Jag går för tillfället på folkhögskola men har, delvis p.g.a. psykisk ohälsa,  inte kunnat delta eller presterat särskilt väl i studierna. Har försökt flertalet gånger att satsa mer; göra läxor, hitta stimulerande åtaganden, närvara på lektioner o.s.v. Har antagit att svårigheterna beror på depression och annat men börjar nu fundera på om en annan sysselsättning vore bättre för mig.

Jag letar alltså något att göra fram till juni då jag ska börja arbeta igen, något som går att hoppa på nu. Letar efter något med bra människor och miljö där jag kan bli lite mer hel igen. Var i landet (eller utanför?) spelar inte så stor roll. Finner konstinstallationer intressanta så har kollat runt på lite utbildningar där man får fördjupa det.

Har ni några förslag?


   
Citera
mynona

Jag rekomenderar ändå att du slutför studierna, om så bara denna termin. är det verkligen depression så blir det inte bättre av medvetandet att du gått miste om en valmöjlighet slutförd termin innebär, eftersom det alltid blir tyngre att fortsätta efter en avhoppad termin än en slutförd. du kan ju börja jobba efter terminen ändå. ta bara en enda uppgift i taget så går det. det är mitt förslag. 


   
SvaraCitera