Aviseringar
Rensa alla

Ny trailer för Saw 3D (Saw 7)


Ämnesstartare

Bio salong scenerna kan verka fåniga men tror jag mest dom la in dom där i trailern i syfte för att lansera till en större publik. Själva filmen kommer ju inte vara fånig.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Arazoid:

Själva filmen kommer ju inte vara fånig.

jo, antagligen. men jag gillartt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÅHÅHÅHÅÅHÅHÅHHÅHÅHÅHÅHÅHÅH[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var det någon som la märke till Dr. Gordons närvaro?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Själva filmen kommer ju inte vara fånig.

Nejdå, för film 1-6 var ju inte craptastic.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Nejdå, för film 1-6 var ju inte craptastic.

Saw serien har till skillnad för filmer som Halloween och Fredagen den 13:e en mycket välplanerad och sammanhängande story, det är mer som en miniserie än som en uppsjö av uppföljare där antagonisten återuppstår från de döda rent bokstavligt talat. Saw handlar om Jigsaw's arv, och filmerna fördjupar sig i karaktärerna och får en att bry sig om dem istället för att vara random offer i en typisk splatter film.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har iofs bara sett film 1-3, och ettan var inte SÅ farligt dålig, men både tvåan och trean var så långtråkiga att det slutade med att jag somnade till tvåan (klockan nio på kvällen, och jag brukar inte somna till filmer) och var tvungen att spela ADOM under 3:an för att stå ut med den.

Mitt största problem med serien är att den tar sig självt på alldeles för stort allvar. Den känns som vilken annan splatter som helst, lite kreativare i sätten folk dör, men helt utan den humor som brukar få splatter att vara sevärt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Mitt största problem med serien är att den tar sig självt på alldeles för stort allvar. Den känns som vilken annan splatter som helst, lite kreativare i sätten folk dör, men helt utan den humor som brukar få splatter att vara sevärt.

Kanske för att den inte är avsedd för att vara en humorfilm eller en vanlig splatter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Kanske för att den inte är avsedd för att vara en humorfilm eller en vanlig splatter?

Precis. Och det är det som är problemet. Oavsett vad den är "avsedd" att vara så blir resultatet en humorlös splatterfilm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohhh ohh en sjua.. [love][love][love][love]
när kommer den på bio?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Mitt största problem med serien är att den tar sig självt på alldeles för stort allvar. Den känns som vilken annan splatter som helst, lite kreativare i sätten folk dör, men helt utan den humor som brukar få splatter att vara sevärt.

Stringburka:

Precis. Och det är det som är problemet. Oavsett vad den är "avsedd" att vara så blir resultatet en humorlös splatterfilm.

Det är jag glad för.

Jag vet inte vilka skitfilmer du gillar men Saw är menat att vara en seriös mörk thriller helt utan avsiktligt komiska inslag, lika lite som att jag vill se sånt i en typisk thriller serie på kanal fem eller Se7en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Var det någon som la märke till Dr. Gordons närvaro?

jaaaa.. spännande spännande..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seniL:

Arazoid: Var det någon som la märke till Dr. Gordons närvaro?
jaaaa.. spännande spännande..

Du kan kalla mig en trogen Gordonit! Anti-Gordoniterna fick så dem teg när Cary Elwes utannonserades till att reprisera rollen som Dr. Gordon i den här filmen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Du kan kalla mig en trogen Gordonit!

vet du när filmen kommer till sverige?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seniL:

vet du när filmen kommer till sverige?[smile]

Saw 6 hade svensk biopremiär den 2:a November förra året. Saw 3D har biopremiär den 29:e Oktober i år så den svenska kommer väl ut ungefär vid samma period som förra gången.


   
SvaraCitera