Aviseringar
Rensa alla

Nya kompisar hur gör man?


Ämnesstartare

Hej!
Jag känner att mitt liv är åt helvete för tillfället och jag tycker mina kompisar är väldigt tråkiga som inte gör någonting på kvällarna. För dom så är det nog lungt men jag själv har ett enormt socialt behov och känner mig väldigt ensam när jag är själv. DVS jag tycker att jag har tråkiga kompisar. Jag känner att jag vill komma ur den onda spiralen och träffa lite roliga människor. Problemet är att jag har varit väldigt blyg och inte vågat snacka med människor. Hur gör man för att träffa nya kompisar? Kan man gå till fritidsgårdar eller spelningar och vara själv och träffa nya kompisar där eller är det fel? När kan man fråga kompisar som man snackar med i skolan om man kan hänga med på saker som dom gör? Jag blir väldigt förvirrad när jag tänker på det här. Seriösa svar tack!!!


   
Citera

Jag älskar att jag älskar att vara själv [party]


   
SvaraCitera

orkar inte läsa;F


   
SvaraCitera

Chickfactor:

orkar inte läsa;F

onödigt att du lärde dig det från början


   
SvaraCitera

Bry dig inte,vänner hugger dig i ryggen när du behöver dom som mest bara för d inte passar dom.


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

onödigt att du lärde dig det från början

aa, tänker ändå bara bli hovnarr[cute]


   
SvaraCitera

Chickfactor:

hovnarr

funkar inte om man är sosse [no-no]


   
SvaraCitera

Tözen:

Bry dig inte,vänner hugger dig i ryggen när du behöver dom som mest bara för d inte passar dom.

cheers for that[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ah vad dumma kommentarer du har fått på detta.
Det är typ ett av de viktigaste sakerna i livet!
I alla fall, jag kände att jag hade samma problem innan, men nu har det helt och hållet löst sig! om du känner en endaste person som brukar hänga på någon fritidsgård, som du annars inte brukar gå till, så tycker jag du ska fråga om du får hänga med personen någon gång du hört att han/hon ska dit 🙂 det hjälper mycket, man måste bara våga. och istället för att bara vara med dina tråkiga kompisar i skolan kan du alltid vidga på dina umgängskretsar. sätt dig någonstans med folk du inte brukar sitta med, eller prata med dina vänners vänner när du får chansen osv. till slut hittar du folk som är roligare.

puss /nina
niince.blog.com


   
SvaraCitera

hur som kan jag bli din vän och du ger mig lite sexiga sarah recordsvinyler[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yepp, va bara supersocial med alla du möter så dyker det upp tillfällen där du träffar nya kompisar naturligt. Annars kan vi bestämma lekträff, och så kan du få hänga med mina kompisar. De är allt annat än tråkiga [y]


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

onödigt att du lärde dig det från början

haha


   
SvaraCitera

isola:

haha

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nince:

, man måste bara våga. och istället för att bara vara med dina tråkiga kompisar i skolan kan du alltid vidga på dina umgängskretsar. sätt dig någonstans med folk du inte brukar sitta med, eller prata med dina vänners vänner när du får chansen osv. till slut hittar du folk som är roligare.

Äntligen ett seröst svar[party] Får leta med andra ord o snacka me en massa folk[y]

Fluorette:

Yepp, va bara supersocial med alla du möter så dyker det upp tillfällen där du träffar nya kompisar naturligt. Annars kan vi bestämma lekträff, och så kan du få hänga med mina kompisar. De är allt annat än tråkiga

Jaaaaa när och var?!?!?[wink]


   
SvaraCitera

Din största chans är ju skolkompisar. Om du inte pratar med alla ännu, gör det! Till slut när de säger någonting så kan du ju fråga om du får följa med och sedan träffar du fler folk där.

Ett annat tips är organisationer. Där blir man enkelt vänner då man delar samma intresse.

Det kommer naturligt att du får fler vänner om du bara pratar lite då och då med dem. 😉


   
SvaraCitera