Aviseringar
Rensa alla

Nya Macbook pro


Ämnesstartare

Det är så att jag ska köpa en macbook pro och jag undra om man ska vänta tills dem nya modellerna kommer ut eller ska man köpa nu? När kommer dem ut och kommer det vara någon skillnad på priset på dem nya macbook pro än dem gamla och om det är skillnad är den stor?


   
Citera

halvnelson:

Det är så att jag ska köpa en macbook pro

varför

halvnelson:

jag undra om man ska vänta tills dem nya modellerna kommer ut eller ska man köpa nu

nej

halvnelson:

När kommer dem ut och kommer det vara någon skillnad på priset på dem nya macbook pro?

ja

halvnelson:

är den stor?

nej[blush]


   
SvaraCitera

Vänta med att köpa och välj när de väl är ute. Är stora förändringar mellan de gammla och nya modellerna


   
SvaraCitera

Blåbärt:

Är stora förändringar mellan de gammla och nya modellerna

Ja, den ena är nyare och den andra är äldre.


   
SvaraCitera

De nya kommer ha en retina-display, ingen optisk enhet och ingen ethernetanslutning. Dessutom kommer den använda sig av nya intel Ivy bridge vilken har dubbelt så bra intern grafikkrets. Å andra sidan har jag hört att den kommer att ha en extern grafikkrets av Nvidia men det skulle inte förvåna mig om de små storlekarna använder sig av den interna grafiken.


   
SvaraCitera

Blåbärt:

Vänta med att köpa och välj när de väl är ute. Är stora förändringar mellan de gammla och nya modellerna

Den ena har Sandy Bridge och den andra Ivy Bridge, woop de fucking doo!


   
SvaraCitera

Comrade Premier:

Ja, den ena är nyare och den andra är äldre.

Haha[love]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

retina-display

För den som inte vet, så är "retina-display" en eufemism för HURR DURR JAG ÄR FÖRSTÅNDSHANDIKAPPAD OCH ÄLSKAR ATT PAPEGOJA MARKNADSFÖRINGSBLAJ SOM INTE BETYDER NÅGONTING.

I mer konkreta termer betyder det att hörnen på dina fönster blir marginellt rundare, samtidigt som strömförbrukningen skjuter iväg något förjävligt.

Dan_the_ironman:

Dessutom kommer den använda sig av nya intel Ivy bridge vilken har dubbelt så bra intern grafikkrets.

/facepalm

Enligt Intels egna siffror är Ivy Bridges GPU i runda slängar 40% snabbare än dito för Sandy Bridge. Detta är dock fullständigt irrelevant, eftersom ingen av dem orkar med några tyngre spel, CAD-program eller dylikt, medan båda klarar av all annan användning utan några som helst problem.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Den ena har Sandy Bridge och den andra Ivy Bridge, woop de fucking doo!

Sen är upplösningen lite högre också vilket jag välkommnar


   
SvaraCitera

Blåbärt:

Sen är upplösningen lite högre också vilket jag välkommnar

Det gör ditt elbolag också.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Det gör ditt elbolag också.

Studentlägenhet. Gratis el[y]


   
SvaraCitera

Gentlernen:

I mer konkreta termer betyder det att hörnen på dina fönster blir marginellt rundare, samtidigt som strömförbrukningen skjuter iväg något förjävligt.

Jag har aldrig förespråkat att personen i fråga ska köpa en mac så jag vet inte riktigt varför du kastar bajs på mig, om det är en mac-bög vi pratar om säger nog det mer än att jag drar upp den exakta upplösningen.

Gentlernen:

/facepalm

Isf är det snarare artikeln jag läste som är retarderad, jag har aldrig lagt in några värderingar så jag vet inte riktigt hur du orkar elda upp dig över det.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

I mer konkreta termer betyder det att hörnen på dina fönster blir marginellt rundare, samtidigt som strömförbrukningen skjuter iväg något förjävligt.

Du skulle annars kunna se det som att du kan skala om hemsidor för att kunna läsa mer av texten utan att behöva scrolla. Allt för många hemsidor lägger content så det bryts av mitt i på laptop skärmar numera. fler pixlar ger skarpare skärmar ger mer information. Sen finns det visserligen en gräns då det inte lönar sig att öka pixeldensiteten men än så länge är den gränsen inte uppnådd.


   
SvaraCitera

Blåbärt:

Du skulle annars kunna se det som att du kan skala om hemsidor för att kunna läsa mer av texten utan att behöva scrolla.

NEH GILLARU HÖGA UPPLÖSNINGAR NU R DU NOOB Å BÖG MVH NGN SOM BARA GILLAR 480P PÅ SIN TJOCKTV OSV!!11!


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

NEH GILLARU HÖGA UPPLÖSNINGAR NU R DU NOOB Å BÖG MVH NGN SOM BARA GILLAR 480P PÅ SIN TJOCKTV OSV!!11!

[bigsmile][love]


   
SvaraCitera