Aviseringar
Rensa alla

Nya Macbook pro


Ska också köpa en sådan och viss musikutrustning när jag har råd. [blush]


   
SvaraCitera

Blåbärt:

Du skulle annars kunna se det som att du kan skala om hemsidor för att kunna läsa mer av texten utan att behöva scrolla.

Dagens ungdom alltså. Vet inte hur man använder PageDown.


   
SvaraCitera

Blåbärt:

Du skulle annars kunna se det som att du kan skala om hemsidor för att kunna läsa mer av texten utan att behöva scrolla.

I teorin, ja, i praktiken, nej. Apple använder inte de extra pixlarna till att klämma in mer information på skärmen, utan till att ge dig en högre upplösning på det som visas. Ett UI-element eller ett textstycke som var 2x2 cm på förra generationens MacBook kommer att fortsätta vara det på de nya, men kommer att upplevas som marginellt skarpare.

Tänk på hur det fungerade med iFånen; du får inte plats med mer på displayen på en iFåne som har de nyare, högupplösta skärmarna, däremot upplevs de som skarpare.

Blåbärt:

Allt för många hemsidor lägger content så det bryts av mitt i på laptop skärmar numera. fler pixlar ger skarpare skärmar ger mer information.

Det är inte så det fungerar när Apple höjer upplösningen, nej. Det hade inte ens varit en särskilt god idé att låta det fungera på det viset heller, eftersom det blir fantastiskt obekvämt att läsa mikroskopisk text på en laptopskärm, speciellt de högblanka styggelserna Apple envisas med att trycka in i sina hipsterprodukter.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

I teorin, ja, i praktiken, nej.

Ställbart. Du kan själv bestämma.

Gentlernen:

eftersom det blir fantastiskt obekvämt

Individuellt hur det upplevs.

Gentlernen:

speciellt de högblanka styggelserna Apple envisas med att trycka in i sina hipsterprodukter.

detta håller jag dock med om


   
SvaraCitera