Aviseringar
Rensa alla

Nya ram-minnen = blåskärm, vad är fel?


Ämnesstartare

Införskaffade tidigare idag två par nya ram-minnen, DDR2 1GB PC3500, hoppas att detta säger tillräckligt. Kvällen innan så kollade jag minnen som satt i och kunde konstatera att det är likadana som de jag köpte idag (tillverkaren skiljer dem åt, vet inte om det kan påverka något).
Upprymd och förväntansfull som jag var tryckte jag i minnena i de två lediga "luckorna"?, starta upp datorn och loggade in, men precis när windows startar så blir det en blåskärm..
Jag hinner inte läsa vad där står förens datorn startas om igen.
P.g.a. bristande erfaranhet så har jag ingen aning om var felet kan vara, så hjälp uppskattas [y]


   
Citera
Ämnesetiketter

holyyeah:

P.g.a. bristande erfaranhet så har jag ingen aning om var felet kan vara, så hjälp uppskattas

Du använde inte antistat-skydd då du monterade minnena va? Har du otur har du isf förstört det/dom. Men risken är relativt liten. Minnen än känsliga, du kan prova att ta ut dom och sätta i dom igen, det räcker med lite damm på en av kontaktytorna för att åsamka problem.


   
SvaraCitera

Hatar BsoD [sad] Får det ibland när jag startar datorn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du använde inte antistat-skydd då du monterade minnena va?

Nej det gjorde jag dessvärre inte.. och jag har provat att ta ut och sätta i dom, men problemet kvarstår. Googlade runt en del efter liknande problem, och folk pratade om något med inställningar i bios-läget, vet inte om det kan hjälpa mig dock.


   
SvaraCitera

holyyeah:

Googlade runt en del efter liknande problem, och folk pratade om något med inställningar i bios-läget, vet inte om det kan hjälpa mig dock.

Hmm, inget jag känner till men det är fullt möjligt. Kolla moderkortsmanualen. Om du inte har en finns det troligen på tillverkarens hemsida.


   
SvaraCitera

du kan prova med att gå in i felsäkert läge o göra system återställning funka för brorsan när han fick exakt samma fel när han bytte skärmkort


   
SvaraCitera
Åtta

borderline:

när han fick exakt samma fel när han bytte skärmkort

Men nu var det ju en eller flera RAM-stickor som hade bytts ut, inte ett grafikkort? [cute]


   
SvaraCitera

Åtta:

Men nu var det ju en eller flera RAM-stickor som hade bytts ut, inte ett grafikkort?

kan funka ändå är ju värt o pröva iallafall [crazy]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera