Aviseringar
Rensa alla

nya zeeland


Ämnesstartare

Hej alla!
Jag planerar att åka till Nya Zeeland när jag gått ut gymnasiet om 2 år. Nu undrar jag om det är någon på ungdomar.se som har varit på Nya Zeeland eller i Australien och som kan berätta lite för mig hur det var där [wink]. Är det någon mer som planerar att åka dit ?


   
Citera
Ämnesstartare

Det enda jag vet med säkerhet är att det är skitdyrt och fullt av spindlar där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns massa dödliga djur där. Och får. Som äter människor (såg det på bio).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet att det kostar typ 10 000 kr att åka dit ( tur/retur). Men det som lockar mig mest är naturen och klimatet. Skit i spindlarna! Jag skulle vilja fira Waitangi Day och Anzac Day där. Vill se allt från Nordön till Sydön. Auckland, Queenstown, Wellington.. you name it! [wink]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Till Nintendo: Jag har faktiskt den där skräck filmen om får som äter människor och den heter Black Sheep. Mig lurar du inte.


   
SvaraCitera

Lång flygresa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte varit där, men det är ett fint land som många säger...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Världens högsta bungy jump hopp ska tydligen vara på NZ. Ca 140 meter högt iirc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, jag vill också åka till nya zeeland. Det har varit min dröm enda sedan jag var liten. För min del så lockar Kiwifåglarna och naturen fruktansvärt mycket. Sagan om ringen utspelar sig bland annat på nya zeeland. Har hört att det ska finnas en ridtur där man kan rida runt och se inspelningsplatserna. Hur länge ska du vara i nya zeeland? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Till Flore. Jag har inte riktigt planerat hur länge jag kommer att bli borta eftersom det är ändå ca 2 år kvar innan jag tänker åka, men har funderat på om jag åker i november och kommer hem i mitten av maj/ början av juni.[bigsmile][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fuengirolaa:

Till Flore. Jag har inte riktigt planerat hur länge jag kommer att bli borta eftersom det är ändå ca 2 år kvar innan jag tänker åka, men har funderat på om jag åker i november och kommer hem i mitten av maj/ början av juni.

Åh, det låter ju riktigt nice. Går också ut gymnasiet om 2 år. skulle gärna vilja sticka direkt faktiskt. Men med finanskris och allt så är inte det det smartaste kanske.
vad var det som lockade dig mest att åka till nya zeeland? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flore:

vad var det som lockade dig mest att åka till nya zeeland? 😀

Det som lockade mig mest var nog den otroligt vackra naturen och djuren. Jag beställde två gratis kataloger från australienresor.se och där var det med mycket fina bilder från både australien och nya zeeland och det stod väldigt mycket om olika saker där. Varför vill du åka till Nya Zeeland? [smile]


   
SvaraCitera

Australien är iaf jävligt varmt , var där en månad i vintras. Du har valt det vackraste landet i hela världen... vill åka till Nya Zeeland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinga:

var där en månad i vintras

Men det är väl typ högsäsong mellan nov - feb.. medan juni, juli, augusti är deras lite svalare månader .. typ deras "vinter"

Men kul att du har varit där.. jag skulle vilja åka dit också .. men absolut Nya Zeeland först! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

döög


   
SvaraCitera

fuengirolaa:

Men det är väl typ högsäsong mellan nov - feb.. medan juni, juli, augusti är deras lite svalare månader .. typ deras "vinter"

ja precis 🙂 Var riktigt bekvämt mer söderut, åkte från brisbane till melbourne. Kände verkligen skillnad när man kom söderut... mycket behagligare värme och man var inte tvungen att bada hela tiden, kan leta upp några bilder från resan... har ju ändå över 700 st xD


   
SvaraCitera