Aviseringar
Rensa alla

nya zeeland


Ämnesstartare

dinga:

kan leta upp några bilder från resan... har ju ändå över 700 st xD

ja men gör det.. skulle vara kul att se 🙂


   
SvaraCitera

Vet inte så mkt mer än att sagan om ringen filmerna spelats in där och det att nya zeeland har den vackraste naturen på jorden typ... Bilbo av JRR Tolkien spelas in där just nu [bigsmile]


   
SvaraCitera

Jag har varit i Australien i 6 månader, det var underbart. Först var jag i Melbourne, sen åkte jag till Brisbane och Sydney. Priserna är densamma som i Sverige, vet inte hur det är med NZ, fast jag kan tänka mig att det är lite billigare där.

Hade du tänkt att stanna en längre tid och jobba där nere eller bara semestra i 1-2 veckor?

Jag åkte till Australien med Work and Travel, det kosta 4000:-. De erbjuder två jobb, simkort till mobilen, övernattning på hostel i två nätter, och hjälp med massor annat typ som skatter, aktiviteter osv.

Angående ormar och spindlar och skit så är det hjärntvätt. Det är inte så vanligt som folk tror. Jag såg inte en enda orm den tiden jag var där [y]
Dock rekommenderar jag att du inte använder vanliga skor, skaffa flipflops eller något liknande, och kolla under toalettsitsen innan du sätter dig. (Jag blev lite paranoid. [n])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera