Aviseringar
Rensa alla

Nyårsefterrätt


Bell
 Bell
Ämnesstartare

Jag ansvarar för efterrätten till nyår! KUUUUL Party tycker Bell, men behöver hjälp med förslag! Kan och ska googla massa men alltid roligt med INTERAKTION! Kan göra ganska avancerade grejer, vill gärna ha inslag av glass och choklad. Ska vara till ca 8 personer. FÖRSLAG? Ska kännas festligt och nyårsaktigt. 


   
Citera

blås upp ballonger, doppa dom i chokald, sätt dom i kylskåpet, låt dom stelna, sen spräcker du ballongerna o gröper ur ballongen ur chokladskålen så du endast har chokladskålar kvar, lägg i glass/strössel/bananbitar/maränger osv


   
SvaraCitera

GINO

Om du inte vet vad det är kan jag tala om att det är fruktsallad man lägger upp i små ugnsformer, som man sedan strör riven choklad av valfri sort över. In i ugnen till det att chokladen smält, servera med glass och vips! Där har du en enkel och supergod efterrätt. Skål


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

tuggummi.jpg


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

sicce:
blås upp ballonger, doppa dom i chokald, sätt dom i kylskåpet, låt dom stelna, sen spräcker du ballongerna o gröper ur ballongen ur chokladskålen så du endast har chokladskålar kvar, lägg i glass/strössel/bananbitar/maränger osv

Oh, det har jag aldrig hört om faktiskt! Ska ha idén i åtanke.. problemet är att vi inte ska vara hos mig så måste kunna frakta efterrätten.. Men tack för idén! Party

absentthinking:
GINO

Om du inte vet vad det är kan jag tala om att det är fruktsallad man lägger upp i små ugnsformer, som man sedan strör riven choklad av valfri sort över. In i ugnen till det att chokladen smält, servera med glass och vips! Där har du en enkel och supergod efterrätt. Skål

Ja, har gjort gino några gånger så det är ett bra förslag! Men känns lite för enkel typ SötFunderar på denna; 

tårta.jpg

https://www.coop.se/Recept--mat/Recept/g/glasstaarta-med-choklad/


   
SvaraCitera

Chokladpannacotta kanske.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

sicce:
http://www.bagerskan.se/2012/02/sma-sota-atbara-chokladskalar.html?m=1  

Kolla!

SÅ SNYGGT! Måste prova detta snart även om det blir svårt till just nyår..


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

tänker typ en snabb halloncheesecake som görs i två tre lager i ett champagneglas eller ett högre ginglas med en jordgubbe och chokladspån högst upp.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

nöbby:
Chokladpannacotta kanske.

Mm, mycket gott! Party Pannacotta gjorde jag typ jämt för några år sedan..men det är ju jäkligt gott!


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

NEMI: tänker typ en snabb halloncheesecake som görs i två tre lager i ett champagneglas eller ett högre ginglas med en jordgubbe och chokladspån högst upp.

Låter snyggt och festligt! Det är alltid fint att servera i portioner tycker jag.. ska fundera på detta!


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Bell:

Låter snyggt och festligt! Det är alltid fint att servera i portioner tycker jag.. ska fundera på detta!

do it. Då kommer efterrätten inte se ut som ett tråkigt slagfält mitt på bordet.


   
SvaraCitera

sicce:
blås upp ballonger, doppa dom i chokald, sätt dom i kylskåpet, låt dom stelna, sen spräcker du ballongerna o gröper ur ballongen ur chokladskålen så du endast har chokladskålar kvar, lägg i glass/strössel/bananbitar/maränger osv

Börjar man prata som Kalle Anka sen när man käkar dem?Rodnar


   
SvaraCitera

Stekaren:

Börjar man prata som Kalle Anka sen när man käkar dem?Rodnar

kompis det är heliumet som gör det Rullar ögonen


   
SvaraCitera

sicce:

kompis det är heliumet som gör det Rullar ögonen

Jag vet.


   
SvaraCitera