Aviseringar
Rensa alla

Nyårsfest.


Slotte
Ämnesstartare

Hej alla på ungdomar!

Jag hade planerat att ha fest nu på halloween egentligen men det kommer förmodligen inte bli av då jag har haft allt annat än planerat det i tid. 😛
Tänkte istället satsa på att ha en riktigt stor och trevlig nyårsfest.
Planen är att ha en fördrink först med lika bubbel och snittar för att sedan sätta sig till bords runt kl 2200.
Efter det äta gott och ha det trevligt men sedan runt 2345 runda av och börja dra igång lite musik och liv i luckan.
Nu till frågan. 
Av tidigare erfarenhet som "host" har jag märkt att det ofta spårar ur lite grann (speciellt på nyår) och vill därför försäkra mig om förskottsbetalning innan när det gäller mat & dryck då jag inte har råd att sponsra allt själv. 
Som nämnt tidigare har jag haft erfarenheter av att ha fest och tycker alltid det har blivit en massa strul och tjaffs angående vilka som kommer och vilka som betalar.. I de flesta fallen har det alltid blivit en massa uteblivna betalningar och folk som har sagt att de kommer men som i själva verket inte gör det.
Nu åter till frågan, är det någon som har en bra lösning på det hela gällande gästlista och betalning?

Kanske något luddigt formulerat men hoppas you get my point 😉
Tacksam för svar då jag hade tänkt börja planera detta redan nu (lite tidigt) 🙂
Ha en fortsatt trevlig vecka,
Må bäst,
Slotte


   
Citera

Förskottsbetalning. 


   
SvaraCitera

Tips är att kolla vad för efterfrågan det finns innan du börjar planera så att du vet hur många som vill komma och som är villiga att betala. 


   
SvaraCitera

Gästlista kan du ju göra i excel typ, sen inbetalning kan alla bara skicka in till ditt konto och skriva sina namn på överföringen. 

Men som Fingerprints säger så är det ju bra att skicka ut en fråga om hur många som är intresserade av att komma på en sådan fest, många kanske redan har planer på att dra utomlands osv.  Men om du redan vet att många är intresserade så kan det första vara att göra ett facebookevenemang och bjuda in folk där!


   
SvaraCitera

Fan vad alla ungdomar skall ta avgifter nu för tidn


   
SvaraCitera