Aviseringar
Rensa alla

NYC Street harrasment on women


Ämnesstartare

hur kan man tro att dessa män är i maktposition?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:
hur kan man tro att dessa män är i maktposition?

Dom är högst upp i näringskedjan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej de är ynkliga skuggexistenser som gör desperata försök till närmanden, fullt förlikade med att de inte har nåt att förlora. de är kanske störiga men det de gör är att uppgivet självironisera. finns inga maktanspråk i det där beteendet, och inga kränkningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:
nej de är ynkliga skuggexistenser som gör desperata försök till närmanden, fullt förlikade med att de inte har nåt att förlora. de är kanske störiga men det de gör är att uppgivet självironisera. finns inga maktanspråk i det där.

Exakt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om hon gick i 10 timmar så blev hon inte "trakasserad" under 9 timmar och 58 minuter av sin promenad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:
Men om hon gick i 10 timmar så blev hon inte "trakasserad" under 9 timmar och 58 minuter av sin promenad?

Fattar inte vem som orkar gå 10 timmar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

Fattar inte vem som orkar gå 10 timmar

Någon som vill samla 2 minuters videomaterial :s


   
SvaraCitera
b1son

men det ligger ju något annat under det. säger män random hej på det sättet till andra män? gör kvinnor det mot män?

http://blog.franchesca.net/post/101257177052/would-is-possible-to-give-your-views-on-the-harassment

orkar inte, tycker hon har skrivit bra om det


   
SvaraCitera
lax
 lax

jag ser det såhär, männen som kommenterar är kring 25-50, vi väntar tills dess död och hoppas på det bästa. 

för övrigt blir jag helt livrädd om det skulle vara jag med min supermodellkropp och polska charmiga ansikte som gick på de gatorna. 


   
SvaraCitera
Töntt

Fantastiskt:
Allt som fattas är en viskande programledare som kommenterar händelsen.
Så att det känns som att vi är där. Ute på savannen.

lmfao 


   
SvaraCitera