Aviseringar
Rensa alla

Nyckeln* till ett tryggt och långvarigt förhållande i tonåren, en utopi?


Ämnesstartare

Hej alla ungdomar! 

Det kan väl inte bara vara jag som hört att förhållanden i unga dagar oftast kraschar och inte håller? Statistiskt sätt kanske det är en sanning eller vad tycker ni? Hur ska man få ett förhållande i allmänhet att hålla? Hur beter man sig och hur hanterar man "det första grälet"? Detta tänker jag på ibland, mest på grund av de flesta vuxnas reaktion då jag säger att jag har en pojkvän. Hallå det är inte ett "och-de-levde-lyckliga-i-alla-sina-två-veckor-förhållande". / godnatt Love-Wallpapers-love-33002117-1600-1000.


   
Citera
Ämnesstartare

Ärlighet är det som endast håller i längden skulle jag tro Glad Om man inte kan vara ärlig eller lite på någon i ett förhållande ska man inte vara tillsammans med den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man är skön


   
SvaraCitera

Vet flera vars tonårsförhållanden hållit i många många år. Tror att mycket bara handlar om att man som lite äldre har hunnit fila ner sitt ego till den grad att man inte överreagerar på allt, samt har möjligheten att faktiskt prata om sina känslor med varandra. Klarar man av det som ung så är nog chanserna att relationen håller rätt mycket bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad jag sett från vänner och bekanta när det tagit slut så har man antingen inte alls eller knappt försökt lösa problemen som finns. Kommunikation är en viktig del i detta. Kan man inte kommunicera om problemen man har med varandra blir det svårt att se om man kan komma runt dem på något sätt. Kommer alltid finnas något som man stör sig på med sin partner, ibland går det att leva med det, ibland kan det lösas.

Därmed säger jag inte att alla problem går att lösa. Förutom grova saker, som misshandel, kränkningar av olika slag, kan det finnas annat som gör att man inte kan/ska hålla ihop längre.

Gäller förhållanden bland yngre som äldre.

Något som yngre borde veta är att man kommer förändras med åren. När man är tonåring och jämför med när man är 20+ så kommer man inse att man, förhoppningsvis, förändrats mycket. På gott och ont såklart men det är viktigt och nyttigt för oss att förändras.
När man är yngre kanske man tycker att man är intresserad av x-personer. När man är äldre kanske det blir y-personer.

541800_282379245176208_179680302112770_6


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Phosphorus: Hallå det är inte ett "och-de-levde-lyckliga-i-alla-sina-två-veckor-förhållande". / godnatt

Hur länge har ni varit ihop?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:
Vad jag sett från vänner och bekanta när det tagit slut så har man antingen inte alls eller knappt försökt lösa problemen som finns. Kommunikation är en viktig del i detta. Kan man inte kommunicera om problemen man har med varandra blir det svårt att se om man kan komma runt dem på något sätt. Kommer alltid finnas något som man stör sig på med sin partner, ibland går det att leva med det, ibland kan det lösas.

Därmed säger jag inte att alla problem går att lösa. Förutom grova saker, som misshandel, kränkningar av olika slag, kan det finnas annat som gör att man inte kan/ska hålla ihop längre.

Gäller förhållanden bland yngre som äldre.

Något som yngre borde veta är att man kommer förändras med åren. När man är tonåring och jämför med när man är 20+ så kommer man inse att man, förhoppningsvis, förändrats mycket. På gott och ont såklart men det är viktigt och nyttigt för oss att förändras.
När man är yngre kanske man tycker att man är intresserad av x-personer. När man är äldre kanske det blir y-personer.

541800_282379245176208_179680302112770_6

Tack för ett mycket bra svar. Och till alla som tagit sig tid att ge respons Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Hur länge har ni varit ihop?

1 år och 2 månader den 26:e oktober Hjärta Är du intresserad av EDM (bara en fråga) ? :^)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:
Ärlighet är det som endast håller i längden skulle jag tro Glad Om man inte kan vara ärlig eller lite på någon i ett förhållande ska man inte vara tillsammans med den.

Amen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:
Vet flera vars tonårsförhållanden hållit i många många år. Tror att mycket bara handlar om att man som lite äldre har hunnit fila ner sitt ego till den grad att man inte överreagerar på allt, samt har möjligheten att faktiskt prata om sina känslor med varandra. Klarar man av det som ung så är nog chanserna att relationen håller rätt mycket bättre.

Sant. Tack för ditt svar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Phosphorus: 1 år och 2 månader den 26:e oktober Är du intresserad av EDM (bara en fråga) ? :^)

Okej, det bådar gott för en fortsatt framtida relation. Tumme upp

Vad är EDM?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Okej, det bådar gott för en fortsatt framtida relation. Tumme upp

Vad är EDM?

Electronic dance music ~, tack förresten <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Phosphorus: Electronic dance music ~, tack förresten <3

Det är möjligt att jag gör, men har mest lyssnat på liknande inom rock- och metalgenren. Har alltså inte lyssnat på ren sån musik. Har du något tips jag kan kolla upp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Det är möjligt att jag gör, men har mest lyssnat på liknande inom rock- och metalgenren. Har alltså inte lyssnat på ren sån musik. Har du något tips jag kan kolla upp?

http://www.mixcloud.com/flpmusic/lift-off-house-downtempo-ambient-mixtape-18th-august-2014/ Här är en mix (massor av låtar) du kan lyssna på. Där finner du go House / Downtempo / Ambient - musik. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Phosphorus: http://www.mixcloud.com/flpmusic/lift-off-house-downtempo-ambient-mixtape-18th-august-2014/ Här är en mix (massor av låtar) du kan lyssna på. Där finner du go House / Downtempo / Ambient - musik.

Tack, den enda typen av sån musik jag gillar är vocal trance eller vad det heter.


   
SvaraCitera