Aviseringar
Rensa alla

Nygammal bekant, bjuda ut honom?


Ämnesstartare

Tja.
Känner för att dela med mig av en liten historia, kanske är det någon som ser något mönster som inte jag sett [wink] skulle behöva lite tips och råd mm.

Jag har nyligen återfått kontakten med en kille som gick i min klass för jättelängesen. Jag känner honom inte alls med andra ord, men han vet vem jag är och jag vet vem han är. Han är 21, jag är 19. Jag var "jätteintresserad" av honom förut (över facebook, ytligt alltså, [rolleyes]) men precis när jag hade tappat intresset på facebook blev han singel (såg det på hans civilstatus på fb) och några månader senare sa han på chatten att han ville lära känna mig mer, i samband med att jag skulle komma på hans konsert (han är musiker). Jag blev positivt överraskad eftersom han verkar trevlig och jag tycker fortfarande att han är snygg. Är lite nyfiken på om det kan bli något..

Jag brukar träffa honom när jag går på hans spelningar och så men han vågar inte snacka med mig(?) på nätet sa han att det vore kul att lära känna mig men i verkligheten var det jag som fick börja prata för han låtsades som han inte såg mig. Han vågar aldrig närma sig mig, jag får hela tiden ta första steget.

Vad tror ni, är han blyg? Eller menade han ingenting?
Jag funderar på att bjuda ut honom men vågar inte eftersom jag känner honom så himla dåligt och inte vet om jag är intresserad av honom eller inte..och på vilket sätt, och jag vet dessutom inte om han verkligen är intresserad av mig och på vilket sätt!

Spontana reflektioner? välkomnas [bigcheers]

frågor: vad har jag att förlora?
svar: inget. förutom att jag kanske tabbar mig när jag bjuder ut honom så att han får fel intryck av mig. Ska jag skriva sms? chatta? ringa? dessutom är jag lite rädd att få sval respons, då känns det som jag gjort bort mig. Jag är absolut inte desperat, bara lite nyfiken på honom [wink] hur får jag honom att fatta det på ett avspänt sätt?
[shake]
[party]


   
Citera
Ämnesstartare

Testpilot:

Jag är absolut inte desperat, bara lite nyfiken på honom [wink] hur får jag honom att fatta det på ett avspänt sätt?

fråga honom om han vill ses


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

fråga honom om han vill ses

ja men hur? jag vet ju som sagt inte om jag vill att det ska vara en dejt, eller om det ska vara som kompisar..[blush]

Vet inte om han är van att umgås i grupp..om han blir stel ifall det bara är han och jag [shake] med tanke på att han verkar så blyg [shake][confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testpilot:

ja men hur? jag vet ju som sagt inte om jag vill att det ska vara en dejt, eller om det ska vara som kompisar..[blush]

men fråga om ni kan luncha eller nåt bara [smile]

Testpilot:

frågor: vad har jag att förlora?
svar: inget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men fråga om ni kan luncha eller nåt bara

hihi.. åkej köööör till då... [rolleyes][bigsmile][wink]

har du bjudit ut nån då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testpilot:

har du bjudit ut nån då?

nej, har aldrig behövt [crazy][wink][wink][wink]
har inte dejtat direkt, alls [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

nej, har aldrig behövt
har inte dejtat direkt, alls

så du har blivit uppraggad? eller? [confused][crazy]
[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testpilot:

så du har blivit uppraggad? eller?

ja men alltså
har inte "dejtat"/träffat någon på det sättet direkt, bara såna jag har kommit i kontakt med genom internet först och då är det ju oftast ett gemensamt beslut att ses [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ja men alltså
har inte "dejtat"/träffat någon på det sättet direkt, bara såna jag har kommit i kontakt med genom internet först och då är det ju oftast ett gemensamt beslut att ses

haha okej. Men någon måste ju ändå ställa frågan [crazy]
det får bli jag. *kavlar upp ärmarna*
[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testpilot:

det får bli jag. *kavlar upp ärmarna*

lycka till! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vadå? Om du vill lära känna honom så får du ju tydligen ta initiativet här, för han lär inte göra det. Det släpper säkert när ni känner varandra bättre. Big deal hur du gör det? Fråga om han vill ses nån dag, se till att bestämma tid, och ta en fika eller vad som helst tillsammans. Chilla 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Men vadå? Om du vill lära känna honom så får du ju tydligen ta initiativet här, för han lär inte göra det. Det släpper säkert när ni känner varandra bättre. Big deal hur du gör det? Fråga om han vill ses nån dag, se till att bestämma tid, och ta en fika eller vad som helst tillsammans. Chilla 😛

haha taack! ska försöka chilla [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grejen är bara denna: jag är lite halvkompis med hans bandmedlemmar också, och om de får reda på att jag har bjudit ut honom lär det bli lite akward nästa gång vi ses ute på krogen [wink][crazy] de fattar ju inte att jag är mest intresserad av honom för jag har pratat med alla dom andra oxå.. vet inte ens om de vet att jag känner killen sen innan xD fast han måste ha berättat det för dom 😛

Men egentligen. Hallå, det är hans problem xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

lycka till!

tack [y] !!! Får se om det nånsin blir av..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör bara. Vad är det värsta som kan hända liksom? Han lär ju knappast vägra.


   
SvaraCitera