Aviseringar
Rensa alla

Nykter


Tilda1988:

Ok, kul för er, tanken slog er inte att det kanske inte var er den här tråden riktade sig åt?

Nej, det slog mig aldrig någonsin. Vadå, som att det skulle finnas en tråd som inte riktade sig till mig personligen? Det tror jag inte på. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Måste allt ha en mening?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har varit det hela mitt liv, det är skitlätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner inget vidare sug.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Andra nykterister, hur gör ni för att stå emot suget? Särskilt nu när det är fint väder ute blir man extra sugen.

Jag blir inte ens sugen, har aldrig provat så..
Särskilt nu när det är fint väder vill jag njuta av det utan massa alkohol i kroppen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Andra nykterister, hur gör ni för att stå emot suget?

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag har inget sug, så det är inte så svårt. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lycka till.


   
SvaraCitera
Mario

Jag tycker du måste fundera på varför du inte vill använda dessa droger. Anledningarna ser du som en kostnad för att använda droger, och eventuella fördelar som en vinst. Om vinsten med droger överstiger kostnaden så finns det ingen rationell anledning till att sluta och då kommer du garanterat falla tillbaka igen.

För mig var den största kostnaden att jag kände mig konstig, jag trivdes helt enkelt inte. Vad har du för anledningar till att sluta?

Det ger trots allt ett lite annorlunda socialt liv. Om inte annat kan du behöva anstränga dig för att följa med ut, och du kanske inte orkar vara med lika länge. Jag brukar till exempel gå hem flera timmar innan dem som dricker.

Min bror har mer energi och kan vara med ute till fem på morgonen, men han är lite speciell också =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mario:

Vad har du för anledningar till att sluta?

Har funderat över vilka fördelar och nackdelar supande och knarkande har och för tillfället är nackdelarna fler än fördelarna.

Vill mest se hur det funkar att vara nykter på t.ex. fest och så eftersom jag aldrig har varit det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitbra!

Håll hårt på det bara och lev ett liv fritt från droger och sån skit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte druckit sen torsdag förra förra(?) veckan, vill dricka, behöver, men gör d inte. d är drygt att sluta med nåt man känner man vill och behöver för att orka.


   
SvaraCitera
Mario

Tilda1988:

Har funderat över vilka fördelar och nackdelar supande och knarkande har och för tillfället är nackdelarna fler än fördelarna.

\o/

Du ska se att det inte är så svårt att låta bli egentligen. Om det är vad du vill, att hålla dig borta från drogerna, då är det ju bara att göra det.

Har en arbetskamrat som rökt i 20 år (sedan han var 16 eller något) men slutade över en natt. Det var inte ett dugg svårt enligt honom, det är bara att göra det. Det är ett år sedan han slutade nu och han har inte rökt en enda cigg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mario:

Du ska se att det inte är så svårt att låta bli egentligen. Om det är vad du vill, att hålla dig borta från drogerna, då är det ju bara att göra det.

Bara och bara... Jag tänker göra ett försök iaf. Har man alltid supit bort sin ångest eller dämpat den med andra medel så känns tanken på att verkligen uppleva sina känslor ganska inte så alls särskilt speciellt tilltalande 😛 När man vet att det finns något som hjälper. Grejen är nu att jag har börjat utveckla panikångest pga missbruk av en grej och det fick mig att tänka till. Min förhoppning är att jag kommer att lära mig handskas med obehagliga känslor i nyktert tillstånd.

Ciggen har jag för övrigt nääästan lagt på hyllan. Hade ju uppehåll i typ ett år, sen rökte jag lite och nu försöker jag sluta igen. Så är på väg i rätt riktning iaf. 🙂


   
SvaraCitera
Mario

Tilda1988:

missbruk av en grej

Usch då, låter otrevligt =/

Tilda1988:

Har man alltid supit bort sin ångest eller dämpat den med andra medel så känns tanken på att verkligen uppleva sina känslor ganska inte så alls särskilt speciellt tilltalande 😛

Men du inser det ändå. Det är därför du kommer lyckas, för att du vet vad du vill.

Tilda1988:

Ciggen har jag för övrigt nääästan lagt på hyllan. Hade ju uppehåll i typ ett år

Jag vet, du är jätteduktig! Måste vara svårt att gå emot omgivningen (för jag antar att dina vänner röker och så?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Andra nykterister, hur gör ni för att stå emot suget?

Har aldrig haft nåt sug, kaffe duger gott åt mig.


   
SvaraCitera