Aviseringar
Rensa alla

Nytt bankkort 18+ [tard]


Ämnesstartare

Nu blir jag 18 nästa månad och känner att det är dags att byta från nordeas visa electron. Jag vill nämligen ha ett kort där jag har tillgång till alla mina pengar (även alfakontot), kunna handla från internet t.ex. och för nöjets skull få designa mitt eget kort.

Så till frågan, ni som har allt detta, vad har ni för kort och är ni nöjda med er bank?


   
Citera
Ämnesstartare

Uppgradera till VISA (nordea)

alfakonto vet ja inte vad det är.
Designa kort: Swedbank

Jag har VISA nordea, handlar som vanligt på internet och i butiker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alfa är alltså ett konto för långvariga sparingar, dvs de pengar mina föräldrar sparat till mig sen barnsben

kritrott:

alfakonto vet ja inte vad det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visa (swedbank)

Nöjd är jag la, ver inte vad jag skulle klaga på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Swedbank, roligt att göra eget kort!


   
SvaraCitera

jag har nordea och hade visa electron. bytte till vanligt visa, och det fungerar bra iaf [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kritrott:

Jag har VISA nordea, handlar som vanligt på internet och i butiker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har Visa, Handelsbanken. Fungerar bra fast korten är skit dålig kvalitet har haft tre stycken snart ska byta in till mitt fjärde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har handelsbankens frikort, funkar finfint 🙂 har för mig att man kan designa sitt egna kort där oxå, ta en bild o låta dem fixa kortet med bilden på 😀 kanske ska göra det när det nuvarande kortet blir slitet lr inte behövs mer 😛


   
SvaraCitera
Magnus

Fick mitt VISA-kort när jag blev 16 år.
Vad jag vet är det bara Handelsbanken som ger ut riktiga VISA-kort vid sådan tidig ålder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick typ gratis visa i nått/några år av nordea, samt att det ska va halva priset sen när det börjar kosta. Is nice. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har Mastercard från Handelsbanken. Rätt nöjd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maestro från Swedbank. Ska byta till VISA så att jag kan handla grejer via nätet med kortet och inte bara med internetbanken. Annars är det helbra, jag har internetbank och telefonbank, som är guld värda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Handelsbanken. Skulle inte swedbank byta sitt system så att det blev pissigt? Hur som helst:

Image

Tillräckligt mycket sagt.


   
SvaraCitera

Obliques:

Swedbank, roligt att göra eget kort!

Får man inte göra det i andra banker? Här i norge går det i de flesta , tror jag.


   
SvaraCitera