Aviseringar
Rensa alla

Nytt förslag på husdjur - giraffer (m. bild)


Ämnesstartare

Image

Ägg och dräktighet
Girafferna ska kläckas ur ägg precis som vanliga giraffer. Antalet fläckar på ägget visar hur många giraffungar som kommer ur ägget när honan har ruvat klart (ex. 3 fläckar = 3 ungar).
Giraffhonan ska vara dräktig i 3 veckor och sedan kommer ägget. Det ruvar hon på i 2 veckor och sedan kommer giraffungarna ut.

Utseende
Som ni ser på bilden har giraffungarna stora huvuden och kort hals. Hannarna har långa halsar och medelstora huvuden. Honorna har långa, smala halsar och små huvuden. Ungarnas huvuden krymper dock ju äldre de blir. De kan vara i alla färger, som alla andra djur, och också ha olika mönster.

Mat
Girafferna ska äta från stora äppelträd som växer ur matskålen. De ska kunna dricka mjölk och vatten. Om man ger en giraffunge för lite mjölk så kan giraffungarna när de är vuxna få väldigt korta ben och dö tidigt av att de inte når upp.

Parning
Ungarna räknas som vuxna när de blir 6 månader och kan då paras.

Leksaker
Ungarna ska ha en bjällra som de kan leka med. Bjällran fungerar inte när de är vuxna, utan då får man istället köpa en fotboll som de kan roa sig med.

Håller du med om att vi behöver giraffer? Elert tycker du att det var ett uruselt förslag? KOMMENTERA!

Det var allt för mig. Säg gärna vad ni tycker men kom ihåg - hellre en diplomatisk kommentar än en ärlig.


   
Citera
Ämnesstartare

aspie:

Det var allt för mig. Säg gärna vad ni tycker men kom ihåg - hellre en diplomatisk kommentar än en ärlig.

sex? [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aspie:

hellre en diplomatisk kommentar än en ärlig.

Den var nästan lite småfinurlig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

sex?

probably [rolleyes]


   
SvaraCitera

Ärligt svar: Vad f*n håller du på med, är du drogad eller något?
Lögn: Fan vad normal du är, jag håller med.

Seriöst, man vill ha vanliga svenska husdjur. Det är inte normalt med vilda djur från savannen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

såna där djur kläck inte ur ägg föresten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

sex? [love]

Ja girafferna har en viss sexdrift men denna för artens fortlevnad snarare än njutning. De får sin njutning av bus och skoj och goda äpplen.

KamikazeTomten:

Den var nästan lite småfinurlig [smile]

Tack och att jag har gjort en albino verision.
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ellvira:

Seriöst, man vill ha vanliga svenska husdjur. Det är inte normalt med vilda djur från savannen.

Det blir inte så många husdjur kvar då. [blush]


   
SvaraCitera

Image

Här är en giraff, den lägger ej några ägg och den har inte X ögon så att den ser fucking död ut och den har inte kycklingfötter. Fuck off aspie.

För att tydligöra min poäng ytterligare:


   
SvaraCitera

Violine:

Det blir inte så många husdjur kvar då. [blush]

Vi måste bevara våra husdjur svenska! Rasblandningen bland husdjuren måste stoppas! Bevara husdjurs-sverige svenskt!


   
SvaraCitera

På ett gammalt franskaprov vi hade svarade nästan hela klassen GIRAFF på frågan om vad tjejen på bandet hade för husdjur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Vi måste bevara våra husdjur svenska! Rasblandningen bland husdjuren måste stoppas! Bevara husdjurs-sverige svenskt!

XDDD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trodde furst de här va en tråd till alla oss som gillar giffler alltså bullen giffle inte duret giraffler [crazy] peaz


   
SvaraCitera

Och en sån får man ju plats med i en byggnad som är runt 2 meter i tak? [sad]


   
SvaraCitera