Aviseringar
Rensa alla

Nytt gaming tagentbord, tips?


Ämnesstartare

Jag har funderat rätt länge på att köpa ett nytt bra tangentbord som kan ersätta mitt gamla halvt förfallna.

Eftersom jag brukar tangentbord till största del i spelsammanhang tänkte jag att varför inte slå på stort och skaffa ett riktigt gaming tangentbord?

Det enda jag i form av krav är att det ska vara bakgrundsbelyst och sladdbundet. Inte heller kosta mer än 2000kr.

Jag har kollat en del på Logitechs G-bord, men det verkar som om det är mycket plast för slanten. Har läst om många vars displayer och macrotagenter har slutat att fungera and so on. Någon som har en annan uppfattning?

Jag har också kollat på Saiteks olika Eclipse-bord och Cyborg-borden. Många påstår att Eclipse I och II är riktiga höjdare, men inte det senaste. Likaså påstår de flesta jag sett att Cyborg är ren skit. Någon som har använt något av borden, som har samma eller en annan uppfattning?

Övriga företag eller specifika tangentbord som ni kan rekommendera?

ÄNDRAT 2010-01-14 17:25


   
Citera
Ämnesetiketter

Själv har jag ett sånt här, den har Backlight och jag gillar att vriststödet eller vad man ska kalla det inte är gjort i hårdplast.

http://www.microsoft.com/hardware/gaming/ProductDetails.aspx?pid=093

Jag har haft den i flera år och den funkar fortfarande väldigt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

2000kr.

jävlar alltså mitt kostar 120 från Ullared.

Jag är inte så high på Tangentbord.

Men den här ser bra ut.
Logitech G19 Gaming Keyboard (Svensk Layout)
Kolla vet jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Själv har jag ett sånt här, den har Backlight och jag gillar att vriststödet eller vad man ska kalla det inte är gjort i hårdplast.

Man kan köpa Reclusan här
Microsoft Reclusa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Men den här ser bra ut.
Logitech G19 Gaming Keyboard (Svensk Layout)
Kolla vet jag.

Jonnybravo91:

Jag har kollat en del på Logitechs G-bord, men det verkar som om det är mycket plast för slanten. Har läst om många vars displayer och macrotagenter har slutat att fungera and so on.

[wink] Men tack ändå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

!

Vill du ha låga laptopknappar eller klassiska höga? Det tycker jag är viktigt - hur de låter och känns. Åk till en stormarknad och känn efter.

En polare har Eclipse II och det är schyst. Fin belysning och allt.
Fränt Roccat
SteelSeries tror jag gör bra grejer.
Razer gör väl bra gaminggrejer?


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Det enda jag i form av krav är att det ska vara bakgrundsbelyst och sladdbundet. Inte heller kosta mer än 2000kr.

Hjälp 2000 kr!!! [sad]


   
SvaraCitera
Åtta

Jag hajar inte riktigt. Vad gör ett gamingtangentbord till ett gamingtangentbord, och inte bara ett tangentbord med lite lampor och skit?


   
SvaraCitera

Åtta:

Vad gör ett gamingtangentbord till ett gamingtangentbord, och inte bara ett tangentbord med lite lampor och skit?

Dom kostar 2000 kr?


   
SvaraCitera
Åtta

Macktorsken:

Dom kostar 2000 kr?

Aha! Men då har jag ett tangentbord till TS. Kostar endast 2000 spänn, har alla standardknappar, är trådbundet och har en extern, batteridriven ljuskälla. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vad gör ett gamingtangentbord till ett gamingtangentbord, och inte bara ett tangentbord med lite lampor och skit?

Macroknappar, tåligt som fan och responstid som en gud kan jag nog definiera det som.


   
SvaraCitera

Jag köpte ett Ione för att spela starcraft, jag gillar inte det här med att alla knappar bara blir mindre o platta, vill ha oldschool med stora knappar. Kanske inte passar för din typ av spel med rekommenderar det för att det är lätt att känna var man är på tangentbordet, att man vet att man har tryckt. Var inte lika hett i Quake som i starcraft, men iaf mindre än 100 spänn och är exakt vad jag ville ha : )

Image


   
SvaraCitera

Det beror mycket på vad du spelar och vad du gillar för knappar.
I ett spel som World Of Warcraft kan det vara bra att ha ett tangentbord med många knappar som du kan binda alla dina macros till, men om man nu bara kör Counter Strike lr dylikt, så behöver du inte ett riktigt stor tangentbord.

Jag kör själv med ett Saitek Eclipse II.[smile]

Image


   
SvaraCitera
zIGGE

Bytte mitt G15 mot ett Logitech illuminated keyboard och det var det bästa köp av tangentbord jag har gjort. Känns ungefär likadant som DiNovo Edge, men med bakgrundsbelysning och sladdbundet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Macroknappar, tåligt som fan och responstid som en gud kan jag nog definiera det som.

Makron är det enda. Ifall du har dålig responstid på ett tangentbord så har du gjort något jävligt konstigt och du lyckas förstöra ditt skrivbord före du pajar ditt tangentbord. Nej, GAYmers vill bara ha massa bling.

EDIT:
Image
TRU GEYMIN KYEBERD


   
SvaraCitera