Aviseringar
Rensa alla

Obehagliga skräckfilmer tack


The descent tycker jag var rätt bra för att vara skräckfilm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Road Behind:

Intruder är det inga sprutor i. Däremot kan det förekomma i de andra två, inte säker.

"Tandläkaren" och "Dr. Giggles" låter ju lite sprutaktiga. ...
Ska kolla upp dem. [smile]

Budolicious:

Jajo. Senaste filmen jag blev riktigt rädd för var Jurrassic Park, men då var jag ju 5-6 år när den kom också. Efter det har jag nog aldrig blev direkt rädd för en film (hoppa till någon gång under en film räknas inte, och det är så extremt sällan jag gör ändå) [sad]

Det är trist, saknar att bli så där harmlöst rädd som man brukade bli för filmer. Blir aldrig rädd längre, kan tycka att det är lite snuskigt när de karvar i folk, men jag blir aldrig rädd.
Sist jag ens reagerade riktigt och hoppade till under en film var när jag såg The Forgotten på bio för några år sedan. [sad]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det är trist,

Vi får helt enkelt bli regissörer, du och jag!


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Uppfyller den kraven? Inte bara blod utan handling, inga sprutor, obehaglig?

blod och handling? jag finner den obehaglig [blush]


   
SvaraCitera

Shutter verkar asäcklig.
http://www.imdb.com/title/tt0482599/ [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Road Behind:

Jag hittar inte Intruder på IMDB, blir omdirigerad till Moon 44, är det den?
Dr. Giggles verkar mer vara någon parodifjantsak. Och Tandläkaren hittar jag inte ens.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Budolicious:

Vi får helt enkelt bli regissörer, du och jag!

It's a deal!

GIGANTISKKUL:

blod och handling? jag finner den obehaglig [blush]

Ja alltså, är det vettig handling och inte bara massa blod och sådant?
Jag tyckte den verkade ganska lam. [sad]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

"Tandläkaren" och "Dr. Giggles" låter ju lite sprutaktiga. ...Ska kolla upp dem.

Kan förekomma i någon enstaka scen, men i regel handlar det mest om att de mördar sina patienter.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag hittar inte Intruder på IMDB, blir omdirigerad till Moon 44, är det den?

Sök på Night of the intruder. Den är från 1988.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Och Tandläkaren hittar jag inte ens.

Du måste ju söka på den engelska titeln. The Dentist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Shutter verkar asäcklig.

Den verkar sådär, den hade ju fått en ganska dålig recension. [sad]

The attempt for this movie was a valiant one... but it failed none the less. They tried so hard to sum up J-Horror movies into one movie that didn't scare you, leave you in suspense, or even guessing. At one point I asked my girlfriend to wake me up when it got good. Had I actually gone to sleep and had her wake me up when it was good... she would've woken me up at the credits. The cinematography was great, but that was probably the only good thing about the movie. You see a side to Japan most movies don't show you, NOT the hustle and bustle of Tokyo, but the side parks, the small houses outside the main cities, the apartments, etc. The movie left nothing to the imagination, you knew what was happening the entire time. There was no point in the movie where I was scared... I didn't even jump. All in all this movie was terrible, don't waste your money on it, watch something else instead... like moss growing, or mentally challenged kids trying to pick up small objects, ANYTHING but this movie.


   
SvaraCitera

När Lammet Tystnar... den e rolig [y] ( dock bara lit äcklig)


   
SvaraCitera

[REC] har jag hört ska vara ganska läskig. Har den själv, men har inte sett den än. [zzz]


   
SvaraCitera

Shutter har ja sett den ä inte så äcklig.. de som e på trailern i "bad rummet" e de äckligaste på filmen.. ( det börjar me att 1 par kör över en gammal vän sen så ........ vågar inte säga mer [rolleyes]


   
SvaraCitera

Carrie
http://www.imdb.com/title/tt0074285/
Inte så jävla hemsk men sjukt obehaglig brud.

Grudge
http://www.imdb.com/title/tt0391198/
Japaner är läskiga


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Den verkar sådär, den hade ju fått en ganska dålig recension.

Du ska se originalet från Thailand, den är jätteläskig, sådär så att man kissar på sig och dör litet.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Den verkar sådär, den hade ju fått en ganska dålig recension. [sad]

Jag såg iof bara halva trailern. Höll på att dö. Men jag är asrädd för sånt också. x)


   
SvaraCitera

Frostbiten e väl ganska äcklig men inte läskig... BTW svensk film..


   
SvaraCitera