Aviseringar
Rensa alla

"Objektifiering" är skuldbeläggning av manlig sexualitet


Ämnesstartare

InABox:

Ärlighet är inte att säga allt högt, ärlighet är att inte vara bedräglig.
För att det yttre är...wait for it, ytligt? Vad som skiljer en människa från en pryl är det inre.
För att jag inte håller med om dina "livserfarenheter", ja, det låter seriöst.
För att hävda något med den bestämdhet du gör bör man ha ett underlag som inte är totalt subjektivt.

OK, du vet inte vad ärlighet är heller. Ärlighet är inte samma sak som att bara säga något när det passar. Jag säger inte att man ska gå runt och förolämpa folk, men din definition av ärlighet verkar vara att man aldrig ska uttrycka negativa saker om någon i den personens närhet, utan bara då personen i fråga inte hör på. Det är typ det mest oärliga som finns.

LOL, vad snackar du om? Finns betydligt mer än det inre som skiljer en människa från en pryl. Det var nog veckans sämsta jämförelse.

Jag frågar igen:  anser du att man måste ha en vetenskaplig studie till allting, eller att det finns saker som går att avgöra och begripa utan att ha gjort undersökningar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan: OK, du vet inte vad ärlighet är heller. Ärlighet är inte samma sak som att bara säga något när det passar. Jag säger inte att man ska gå runt och förolämpa folk, men din definition av ärlighet verkar vara att man aldrig ska uttrycka negativa saker om någon i den personens närhet, utan bara då personen i fråga inte hör på.

Nej, det bästa är förstås att aldrig säga något okonstruktivt till någon över huvud taget, du blandar återigen ihop att snacka skit bakom någons rygg med att behandla dem som en ickeperson. Fenomenen är totalt orelaterade.

8chan: LOL, vad snackar du om? Finns betydligt mer än det inre som skiljer en människa från en pryl.

Som? Vad som gör en människa till ett subjekt, det vill säga det som gör en människa levande, är dess "inre liv."

8chan: Jag frågar igen:  anser du att man måste ha en vetenskaplig studie till allting

Nej, vad du påstår behöver du det dock till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aaawMycket glad

8chan: 2014 (jag är kille)


   
SvaraCitera

Du borde börja jobba med PR. Just när folk totaltröttnat på dina rumptrådar skapar du en tråd som handlar om något annat och smyger in en poll om just tecknade rumpor, som du nu får en massa tittningar på pga hur provocerade och irriterade folk blir av denna tråd. 


   
SvaraCitera

tar av min hatt för dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

InABox:

Nej, det bästa är förstås att aldrig säga något okonstruktivt till någon över huvud taget, du blandar återigen ihop att snacka skit bakom någons rygg med att behandla dem som en ickeperson. Fenomenen är totalt orelaterade.
Som? Vad som gör en människa till ett subjekt, det vill säga det som gör en människa levande, är dess "inre liv."
Nej, vad du påstår behöver du det dock till.

Du snackar ju bara skit. Du lägger in ord som "okonstruktivt" för att dölja att du egentligen inte vill att man någonsin säger något negativt om en tjejs utseende. Ironiskt, eftersom det i sig visar hur viktigt utseendet är. Man behandlar inte folk som "ickepersoner" för att man fokuserar på deras utseende.

En människa är både insida och utsida, båda är viktiga. Men när det gäller manlig sexualitet är utsidan viktigast. Hade det inte varit så hade alla killar varit bögar. Men nu är det så att det just är utseendet man först dras till hos en tjej, det är det som attraherar en och tjejers utseende är väldigt annorlunda gentemot killars.

OK, så du väljer att körsbärsplocka och hävda att just det jag säger nu kräver en studie som uppbackning. Det finns studier som visar tydliga könsskillnader, till exempel vad som händer då killar respektive tjejer går fram till folk på gatan och frågar om de vill ha sex. Jag orkar dock inte sitta och googla efter en studie som visar att kvinnors kroppar betyder mer för män än mäns kroppar betyder för kvinnor. Vet inte ens om det har gjorts en sådan studie.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan: Du snackar ju bara skit.

Nej, det är dessvärre du.

8chan: Du lägger in ord som "okonstruktivt" för att dölja att du egentligen inte vill att man någonsin säger något negativt om en tjejs utseende.

Nej.

8chan: En människa är både insida och utsida, båda är viktiga.

Naturligtvis, men det är "insidan" som gör en till en person.

8chan: Men när det gäller manlig sexualitet är utsidan viktigast. Hade det inte varit så hade alla killar varit bögar.

Haha.

8chan: OK, så du väljer att körsbärsplocka och hävda att just det jag säger nu kräver en studie som uppbackning.

För att du gör ett generaliserande uttalande utan någon som helst grund. Jag behöver ingen studie för att veta ifall asfalt är hårt, men det behövs definitivt en studie för att hävda en så pass basal skillnad i manlig och kvinnlig sexualitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

InABox:

Nej, det är dessvärre du.
Nej.
Naturligtvis, men det är "insidan" som gör en till en person.
Haha.
För att du gör ett generaliserande uttalande utan någon som helst grund. Jag behöver ingen studie för att veta ifall asfalt är hårt, men det behövs definitivt en studie för att hävda en så pass basal skillnad i manlig och kvinnlig sexualitet.

Utsidan bidrar lika mycket som insidan. Men jag förstår att tjejer inte tänker så.

Japp. Och det jag menade var att om insidan var det viktigaste så hade killar attraherats sexuellt av andra killar. Men det som skiljer killar från tjejer är ju just utseendet, det är där attraktionskraften ligger. Hur svårt ska det vara att fatta?

Grejen är att när det finns ont om studier så använder man sunt förnuft. Det är inte samma sak som att hitta på saker, det är att döma efter livserfarenhet. Men du vill ju inte att det ska vara som jag säger att det är, och därför fortsätter du tjata om en studie som troligtvis inte finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan: Utsidan bidrar lika mycket som insidan. Men jag förstår att tjejer inte tänker så.

Inte till att göra en person, nej, det är därför det heter personlighet.

8chan: Japp. Och det jag menade var att om insidan var det viktigaste så hade killar attraherats sexuellt av andra killar. Men det som skiljer killar från tjejer är ju just utseendet, det är där attraktionskraften ligger. Hur svårt ska det vara att fatta?

Och du menar att det inte finns några heterosexuella kvinnor eller vad vill du ha sagt? 

8chan: Grejen är att när det finns ont om studier så använder man sunt förnuft. Det är inte samma sak som att hitta på saker, det är att döma efter livserfarenhet. Men du vill ju inte att det ska vara som jag säger att det är, och därför fortsätter du tjata om en studie som troligtvis inte finns.

Nej, jag hävdar att du snackar skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

InABox:

Inte till att göra en person, nej, det är därför det heter personlighet.
Och du menar att det inte finns några heterosexuella kvinnor eller vad vill du ha sagt? 
Nej, jag hävdar att du snackar skit.

Jo. Utsidan är det som kommunicerar vem du är. Den är minst lika viktig som insidan, men inte för tjejer då.

Kvinnor tittar mer på mäns utstrålning, det vill säga hur han rör sig, om han rör sig på ett självsäkert sätt eller om han verkar osäker. Vilken blick han har och den typen av detaljer. Män kollar direkt på ansikte, bröst och rumpa hos en tjej.

Gör det då. Jag tror inte vi kommer längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan: Jo. Utsidan är det som kommunicerar vem du är.

Det vill säga det kommunicerar insidan, det vill säga den delen av utsidan som gör en till en person är den som indikerar insidan.

8chan: Jag tror inte vi kommer längre.

Det gör vi inte, eftersom du 

InABox: snackar skit.


   
SvaraCitera

InABox:
Låter mest som att du generaliserar ditt eget beteende på "killar".

Men ellerhur Skeptisk
Scrollade direkt ner för att se om någon reagerade på detta.


   
SvaraCitera

8chan:

Jag säger inte att man ska gå runt och förolämpa folk, men din definition av ärlighet verkar vara att man aldrig ska uttrycka negativa saker om någon i den personens närhet, utan bara då personen i fråga inte hör på. Det är typ det mest oärliga som finns.

 Så man är alltså oärlig om man har ett negativt tankesätt om någon när individen inte är i närheten? Ok Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla vet att Samus ser bättre ut i Varia suit damnit!


   
SvaraCitera

8chan:

Men när det gäller manlig sexualitet är utsidan viktigast. Hade det inte varit så hade alla killar varit bögar. Men nu är det så att det just är utseendet man först dras till hos en tjej, det är det som attraherar en.

Vet inte om jag ska tycka synd om dig eller tycka synd om dig.
Ändå kul att du skriver åt every single guy Tumme upp


   
SvaraCitera