Aviseringar
Rensa alla

Obligatorisk närvaro


Ämnesstartare

soimpolite:

Innebär att jag missar en värdefull lektion

Det innebär väl också att resten av klassen missar samma lektion?Tycker du/ni borde kunna ta det med läraren och fråga om ni kan lägga in en extra lektion. Och sluta gnäll, lucia är ju jättetrevligt [smile] (men ja, man kan fråga sig varför det är obligatoriskt. Fråga rektorn!!!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Ta bort plugga på andra tider så är jag med.

Så du pluggar inte alls? Själv skriver jag aldrig t.ex. på en uppsats i skolan. För okoncentrerad där för det. Då känns det lamt att gå dit bara för att vara där. Men det värsta är att istället för "eget arbete" skulle man kunna ha en lektion om något annat. Lektionstid utnyttjas riktigt dåligt.


   
SvaraCitera

Det borde du inte.
Det är samma sak som att tvinga en ateist att gå och be.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Så du pluggar inte alls? Själv skriver jag aldrig t.ex. på en uppsats i skolan. För okoncentrerad där för det. Då känns det lamt att gå dit bara för att vara där. Men det värsta är att istället för "eget arbete" skulle man kunna ha en lektion om något annat. Lektionstid utnyttjas riktigt dåligt.

Nästan aldrig såtillvida att det inte rör sig om hemuppgifter, man brukar kunna hänga med hyfsat i skolan även med bara sporadisk närvaro, men viss skit får man ju skärpa sig under såklart.

Jag hävdar att det är svårt att ställa in sig för skolarbete under fritiden då det finns så mycket annat som lockar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orkar inte läsa kommentarerna[blush]

Men varför vill du inte gå på lucia?

Jag tkr det är jävligt onödigt! Vi börjar kl 8.00 och då måste jag gå upp kl 6.00 pga lång resväg till skolan. Sen ska vi bara kolla på uppträdandet sen får vi åka hem kl 9.30?! Så onödigt!

Men sen hade jag och mina kompisar planerat att skolka, elr jag och en kompis (vi är vårat kompisgäng skolkare[blush]) men vi är inte så diskreta, så då hade vår lärare hört oss. Bra jobbat va? Så nu kmr de ringa våra föräldrar om vi inte kmr (y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FLTH:

då hade vår lärare hört oss. Bra jobbat va? Så nu kmr de ringa våra föräldrar om vi inte kmr (y)

hahahahahaah ägda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är frivilligt för mig och alla övriga blattar [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FLTH:

Men varför vill du inte gå på lucia?

Jag vill gå. Men inte när jag hade kunnat plugga naturkunskap istället [shake]

FLTH:

Så nu kmr de ringa våra föräldrar om vi inte kmr (y)

högstadiet?

Hemlight:

Det är samma sak som att tvinga en ateist att gå och be.

Nej. Motivera det.

loom:

Och sluta gnäll, lucia är ju jättetrevligt

Vill ju gå

loom:

Fråga rektorn!!!)

Dold text: He's a bitch. behöver kanske hans recommendations senare också.

Lounge fact:

men om alla är där pga obligatorisk närvaro lär den viktiga lektionen ställas in?

Ja?

dazed_and_confused:

ag hävdar att det är svårt att ställa in sig för skolarbete under fritiden då det finns så mycket annat som lockar.

Därför man desperatpluggar i sista stund [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

det är frivilligt för mig och alla övriga blattar [cool]

ja men sen består ju er värnplikt av att spänna på er bombbälten och spränga några israeler på nåt café så det jämnar ju ut sig [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Jag vill gå. Men inte när jag hade kunnat plugga naturkunskap istället

Aha... Men det håller jag också med om. Ibland vill man göra vissa saker, men man kan plugga ist för att göra de sakerna. Lärarna tjatar ju jämt om att man ska plugga. GE OSS PLUGGTID DÅ xD [smile]

soimpolite:

högstadiet?

Japp, det är underbaaaart (y) speciellt när min handledare är den hårdaste läran i skolan på att ha närvaro. Och jag och min kompis som typ skolkar mest, går i hennes klass (y) men vi faktiskt våra anledningar att vi skolkar[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Ja?

Ja? Och då kan ni väll ta den viktiga lektionen någon annan gång alternativt få det uppmärksammat och bli hatad av hela din klass för att de inte slipper lektionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

ja men sen består ju er värnplikt av att spänna på er bombbälten och spränga några israeler på nåt café så det jämnar ju ut sig [blush]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah, om de säger att det är obligatoriskt så ljuger dem nog inte 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlight:

Det är samma sak som att tvinga en ateist att gå och be

Inte riktigt va? Även om Lucia egentligen är en religiös grej, så är det väl knappast någon som tänker på den religiösa innebörden nu för tiden, det har ju blivit mer som en vanlig tradition. Drygt att man ska hålla på och överanalysera hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Men man får väl tänka att de skall gödas för att slaktas till jul. Jävla pk-fjollor.

HAHAHAHAHA +

dazed_and_confused:

[love][shake]


   
SvaraCitera