Aviseringar
Rensa alla

Och matten gick åt helvete....


Ämnesstartare

Jag har till och från varit sjukskriven från gymnasiet det här året. Jag har (otroligt nog) fått G-VG i allt (även VG i matte A) förutom gympa men det har jag inte ens haft, men efter en rejäl sjukdomssvacka den här terminen så har det blivit IG i matte B. IG och värre än IG! Jag failade och fick 3 av 36 på förra provet...

Jag går natur och vill bli apotekare egentligen, men det kan jag väl bara glömma nu antar jag... Hur är det med att läsa upp matte B senare? Hur ska jag hänga med i C och D de här kommande åren??
En soctant med "insyn" i skolsystemet säger att det kommer att bli nya regler: har man bara ett streck i betyget så kommer det att gå hur lätt som helst att komma in på Komvux, men har man ett IG kommer man att få kämpa för en plats. Stämmer detta blir jag fan livrädd?? Hjälp!! 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

Jag vill inte bli sjukpensionär...!! ;_;


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du borde ha rätt att få göra en prövning på kursen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan alltid läsa upp det igen nästa år eller eventuellt på folkhögskola senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle svara, men hade mardrömmar om Mårran/Morran som liten så jag kan inte:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

läs matte B parallellt med C?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

.. 🙁 jag fick vg på MaC.. jag som kämpade för att få MVG. sux

Men du kan väl inte gå på komvux längre enligt nytt system? :s jag menar du kan göra kompletteringar på kurserna bara.

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Jag skulle svara, men hade mardrömmar om Mårran/Morran som liten så jag kan inte:(

XDDDD hahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

men hade mardrömmar om Mårran/Morran som liten

Det hade jag också, men på senare år har jag kommit underfund med stackars Mårrans budskap och nu har jag insett vilken ensam liten Mårra jag är själv... ;_; Mårran är så ensam att folk blir rädda för henne, hon är så frusen av ensamhet att allt i hennes närhet blir is. That's me på pricken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

hahahah den är så ful oxå 😀

Fulsöt sådär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

.. 🙁 jag fick vg på MaC.. jag som kämpade för att få MVG. sux

[sad]


   
SvaraCitera

Mårran:

Hur ska jag hänga med i C och D de här kommande åren??

Lär dig det som ingår i kurs A och B. Lägg ner tid på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Brun:

Lär dig det som ingår i kurs A och B. Lägg ner tid på det.

Jag pluggar matte varje dag men ingenting vill fastna.
Jag kommer ju att hamna efter, det är det jag menar. Matte A kan jag men matte B... Man måste ju kunna jättemycket B för att kunna hänga med i C osv...


   
SvaraCitera

Mårran:

Jag kommer ju att hamna efter, det är det jag menar. Matte A kan jag men matte B... Man måste ju kunna jättemycket B för att kunna hänga med i C osv...

Om du inte förstår bör du fråga folk som kan. Om och om igen tills du förstår, och om din lärare inte kan förklara det på ett tillräckligt bra sätt kan du till exempel fråga här eller någon annanstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

3 av 36 p

du kan ju inte ha pluggat precis. måste va omöjligt om man pluggar


   
SvaraCitera

Mårran:

Jag pluggar matte varje dag men ingenting vill fastna.

Om du verkligen pluggar varje dag som du säger och inte klarar av matte b så kommer du inte klara av matte c och matte d tyvärr. Du verkar redan ha nått den nivån där du inte kan lägga ner mer tid på att plugga.

Det första provet i matte c är i princip hela matte b.


   
SvaraCitera