Aviseringar
Rensa alla

Ockupera Malmö Gogogogo


Ämnesstartare

   
Citera
Ämnesetiketter

kan inte se. be dem öppna för personer som inte har facebook.


   
SvaraCitera

Varför?[confused]


   
SvaraCitera

haha google translate lr? " medan gas priserna stiger hela tiden?"


   
SvaraCitera

Göteborgare? Ockupera Nordstan!


   
SvaraCitera

Fjanterier.
Inget bra har någonsin kommit från en samling bortskämda ungdomar.


   
SvaraCitera

Direktör Bajskorv:

Fjanterier.
Inget bra har någonsin kommit från en samling bortskämda ungdomar.

För det är ju bara bortskämda ungdomar som demonstrerar these days. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Gick förbi dessa pajaser i Nordstan häromdagen. Det enda jag ser är ett gäng finniga 15-åringar som har sett för mycket på Zeitgesist och tror att de är upplysta.


   
SvaraCitera

pumanJessica:

Gick förbi dessa pajaser i Nordstan häromdagen. Det enda jag ser är ett gäng finniga 15-åringar som har sett för mycket på Zeitgesist och tror att de är upplysta.

Häromdagen låter inte som igår. Och occupyrörelsen drog igång igår. Och jag såg inte så många finniga 15-åringar.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Häromdagen låter inte som igår. Och occupyrörelsen drog igång igår. Och jag såg inte så många finniga 15-åringar.

Det var nog idag rättare sagt. Allt jag kan säga är att hela grejen är fjantig. Ungar som sitter med sina gulliga små skyltar med konspiratoriska budskap på.


   
SvaraCitera

pumanJessica:

Det var nog idag rättare sagt. Allt jag kan säga är att hela grejen är fjantig. Ungar som sitter med sina gulliga små skyltar med konspiratoriska budskap på.

Tycker det är fjantigt att du avfärdar det som konspiratoriskt. Eller är du helt nöjd med den korrupta (men inte helt korrupta) värld vi lever i idag? Är du nöjd med att 1% äger 99% av allt? Är du nöjd med att samtidigt som fler och fler dör av svält så blir fler och fler överviktiga? Är du nöjd med den demokratiska makt du har? Känner du att myndigheter skyddar dig och dina mänsliga värden på ett tillfredsställande sätt?


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Tycker det är fjantigt att du avfärdar det som konspiratoriskt. Eller är du helt nöjd med den korrupta (men inte helt korrupta) värld vi lever i idag?

Ungefär som om något av detta vore nytt. Och ungefär som att sätta sig i Nordstan och hålla upp lite papperslappar ska hjälpa någonting.

Föressten tycker jag det var rätt roligt hur du nämner att antalet överviktiga ökar som om det vore lika allvarligt som alla som dör i svält och krig ^^


   
SvaraCitera

pumanJessica:

Ungefär som om något av detta vore nytt. Och ungefär som att sätta sig i Nordstan och hålla upp lite papperslappar ska hjälpa någonting.

Föressten tycker jag det var rätt roligt hur du nämner att antalet överviktiga ökar som om det vore lika allvarligt som alla som dör i svält och krig ^^

Att detta inte är nytt är väl just grejen. Det har utförts demonstrationer, aktioner och manifestationer i årtionden för att förändra det men inte mycket har hänt. Problemet nu för tiden är väl att många verkar det på samma glödlösa, hopplösa, sätt som du. Att sitta och hålla lite papperslappar i Nordstan hjälper kanske inte så mycket i sig, men att lyfta frågan och att få en debatt kan vara en del. Att få människor att inse att det är vi som är demokrati och att vi tillsammans verkligen kan förändra saker. Eller vill du inte förändra något?

Och ja, övervikt är också ett dödligt tillstånd och jag tycker inte att någon ska behöva dö av varken det eller svält.


   
SvaraCitera
Bakric

Ensamvargen:

övervikt är också ett dödligt tillstånd

Men det är deras eget fel (för det mesta).
Död åt de odiciplinerade grisarna [mad]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Och ja, övervikt är också ett dödligt tillstånd och jag tycker inte att någon ska behöva dö av varken det eller svält.

Jag vet. Det är bara sådant i-landsproblem. Vet att det egentligen är ett alllvarligt problem men känns bara smått komiskt när det nämns strax efter svält, krig och förtryck.

Hade gärna velat förändra saker ifall jag kunde, men det kan jag inte och inte ni heller. Tyvärr men så är det.


   
SvaraCitera