Aviseringar
Rensa alla

Oddsen för VG...


Ämnesstartare

Om jag i samhälle A har fått 2 godkända 2 icke godkända, 3 väl godkända och 2 mycket väl godkända delbetyg...

Hur stora är då oddsen för att jag får ett VG i slutbetyg?

Anledningen till frågeställningen är att jag hade ett sista projekt att skriva. Lyckades jag bra på detta skulle jag få ett mvg. Nu är fallet så att jag inte skrivit en mening av projekt av total bristande intresse och inspiration.

Så vad tror ni? Är jag helt screwed?

Dold text: Sista frågan är som uppgjord för oseriösa svar [bigcheers]

ÄNDRAT 2008-10-17 13:27

ÄNDRAT 2008-10-17 13:29
Det handlar INTE om något prov, utan en inlämningsuppgift som inte lämnats in och en gruppuppgift som läraren slarvat bort.


   
Citera

Jonnybravo91:

2 icke godkända

När jag gick i skolan så fick man IG på hela kursen om man hade IG på en uppgift, gör om gör rätt! [y]


   
SvaraCitera

too_bored_to_die:

När jag gick i skolan så fick man IG på hela kursen om man hade IG på en uppgift, gör om gör rätt! [y]

Samma. [smile]
Du verkar ha det förbannat slappt, njut av ditt MVG.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thats it:

Du verkar ha det förbannat slappt, njut av ditt MVG.

har inte fått något mvg ännu [tard]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

har inte fått något mvg ännu [tard]

Då är du talanglös, Samhäll A är ju rena barnleken. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thats it:

Då är du talanglös, Samhäll A är ju rena barnleken. [wink]

"Talanglös" - där sa du nått [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

2 icke godkända

men brukar man inte typ vara tvungen att göra omprov etc om man får ig?[confused] ända tills man blir godkänd typ?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge_heter_jag:

men brukar man inte typ vara tvungen att göra omprov etc om man får ig?[confused] ända tills man blir godkänd typ?[confused]

Men det var inga prov så nej [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du inte är godkänd i alla bitar av kursen så borde du inte vara godkänd i kursen då alla mål för godkändt måste uppnås.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Om du inte är godkänd i alla bitar av kursen så borde du inte vara godkänd i kursen då alla mål för godkändt måste uppnås.

Det tas annorlunda om man har högre betyg på några moment. Åtminstone har det funkat så överallt där jag gått och enligt skolverkets betygsmål...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det tas annorlunda om man har högre betyg på några moment. Åtminstone har det funkat så överallt där jag gått och enligt skolverkets betygsmål...

Men ändå, om du t ex inte kan räkna "+" och får IG på det och sedan får MVG på "-" så borde du ju inte bli godkänd. Där jag gått på gymnasiet har du fått göra kompletterings uppgifter ifall du inte klarat proven.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det tas annorlunda om man har högre betyg på några moment.

Nej. Har du inte uppfyllt alla mål som skolverket satt upp så kan du ju inte få godkänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Om jag i samhälle A har fått 2 godkända 2 icke godkända, 3 väl godkända och 2 mycket väl godkända delbetyg..

Förutsatt att din lärare följer skolverkets regler så kan du inte få godkänt i kursen om du har IG på två av de obligatoriska momenten. Du måste ha minst godkänt på alla G-kriterierna från skolverket för att kunna få G eller bättre i betyg.

Däremot finns naturligtvis möjligheten att ni kunnat visa dessa kriterier vid andra tillfällen än vid just de två proven du fick IG på. Har ni det och du då visat att du uppnått betyget G på dessa så klarar du naturligtvis kursen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Men ändå, om du t ex inte kan räkna "+" och får IG på det och sedan får MVG på "-" så borde du ju inte bli godkänd. Där jag gått på gymnasiet har du fått göra kompletterings uppgifter ifall du inte klarat proven.

För det första handlar det inte om om matte och för det andra handlar det fortfarande inte på några jävla prov [mad]

Nevon:

Nej. Har du inte uppfyllt alla mål som skolverket satt upp så kan du ju inte få godkänt.

Inte alla obligatoriska mål nej. Men de obligatoriska målen som finns för samhälle A är väldigt allmäna, vilka jag redan klarat.

Jakob_E:

Däremot finns naturligtvis möjligheten att ni kunnat visa dessa kriterier vid andra tillfällen än vid just de två proven du fick IG på. Har ni det och du då visat att du uppnått betyget G på dessa så klarar du naturligtvis kursen.

Låt mig ännu en gång fastställa att det inte handlar om något prov, utan nån inlämningsuppgift som slarvats bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Inte alla obligatoriska mål nej. Men de obligatoriska målen som finns för samhälle A är väldigt allmäna, vilka jag redan klarat.

Jaha. Ja om du påvisat tillräckliga kunskaper för att klara av de kriterier som ställs så är det klart att du kan få bra betyg. Men från den information som du gett oss så är det omöjligt att avgöra vad du får för betyg. Det beror som sagt på huruvida du uppfyllt de kriterier som ställs av skolverket.


   
SvaraCitera