Aviseringar
Rensa alla

Odla kattgräs


Ämnesstartare

Någon som gör det? 

Har köpt, men sture äter upp dem på nolltid å sen dör de...

vart hittar man frön, vilken typ av frön ska man ha och hur ska man få skiten att överleva (alla mina andra växtjävlar överlever)


   
Citera
Ämnesetiketter

   
SvaraCitera

kan de inte röka vanligt gräs?


   
SvaraCitera

Jag gjorde det en gång men skrållan struntade i gräset och tillslut glömde jag och vattna så allt dog.. Köpte sån man köper på djuraffären och bara häller lite vatten på, det var väldigt enkelt och växte väldigt fort. 


   
SvaraCitera

Har aldrig odlat själv faktiskt utan endast köpt lådor man vattnar. Min katt brukar ta några strån varpå det sedan brukar blir rätt ointressant. Hon är mer för riktigt gräs. Ble.


   
SvaraCitera
penja

vad är kattgräs egentligen?


   
SvaraCitera

penja:
vad är kattgräs egentligen?

Gräs man odlar i syfte att låta katten äta


   
SvaraCitera
penja

Fingerprints:

Gräs man odlar i syfte att låta katten äta

men kan det vara ungefär vilket gräs som helst? eller är kattgräs en speciell sorts gräs?


   
SvaraCitera

penja:

men kan det vara ungefär vilket gräs som helst? eller är kattgräs en speciell sorts gräs?

Jag tror inte kattgräs är någon egen sort, vet att man lika gärna kan odla "vanligt" gräs i en kruka om man vill. Men sånt man köper på djuraffären är lite annorlunda för det är små vita grejer i en plastgrej man häller vatten på så växer de upp på ett par dagar.... Mystiskt!


   
SvaraCitera
penja

Fingerprints:

Jag tror inte kattgräs är någon egen sort, vet att man lika gärna kan odla "vanligt" gräs i en kruka om man vill. Men sånt man köper på djuraffären är lite annorlunda för det är små vita grejer i en plastgrej man häller vatten på så växer de upp på ett par dagar.... Mystiskt!

tror skillnaden på det man köper på en djuraffär är att de stoppat i lite mer nyttigheter som kan vara bra för katten. samt att de säljer det lite dyrare än om de vore vanligt gräs. samt att alla med katt bah "det här måste jag ha pga en katt på förpackningen, det är säkrast så".


   
SvaraCitera

penja:

tror skillnaden på det man köper på en djuraffär är att de stoppat i lite mer nyttigheter som kan vara bra för katten. samt att de säljer det lite dyrare än om de vore vanligt gräs. samt att alla med katt bah "det här måste jag ha pga en katt på förpackningen, det är säkrast så".

Jag tror inte det är något nyttigare i, men de tjänar säkert pengar på att det heter "kattgräs", ja. 🙂


   
SvaraCitera
penja

Fingerprints:

Jag tror inte det är något nyttigare i, men de tjänar säkert pengar på att det heter "kattgräs", ja. 🙂

aa
åå jag skulle behöva in till stan och handla lite med orkar eejjj


   
SvaraCitera
penja

alltså inte kattgräs. bara skrev det jag tänkte på. 


   
SvaraCitera

penja:

aa
åå jag skulle behöva in till stan och handla lite med orkar eejjj

Hahhaha tänkte " men du har väl ingen katt"


   
SvaraCitera
penja

Fingerprints:

Hahhaha tänkte " men du har väl ingen katt"

fast jodå det har jag minsann! fast hon är utekatt och bor hemma hos mor och far. min lilla seffyrina! 


   
SvaraCitera