Aviseringar
Rensa alla

Odödlighet


Ämnesstartare

Om ni hade chansen att bli odödliga skulle ni ha tagit chansen? motivera gärna varför


   
Citera
Ämnesstartare

jag har någon fråga först bara
är det liksom så att man blir äldre hela tiden men inte dör så att man blir ja, asgammal
eller är det så att man lever sitt liv tills jag dör och inte kan bli dödad under tiden
eller så tänkte jag att det är så att man har en viss ålder och är i den åldern för evigt och inte kan dö? Hur gammal är man då, 


   
SvaraCitera

PrinceK: Nej

Skulle inte uppsatta nuet lika mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja för jag är rädd för döden ich rädd för att åldras. Fick man bestämma sjulv skulle jag vilja vara 20-25 år och stannat där även fast jag fick ungar så skulle jag inte bli äldre. 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej hade gärna dött ist .

Då döden jag inte fruktar som man brukar säga - Mors principium Est 

Vrf jo jag vill inte bli en Transhuman som blir själlös med tiden  ^^ 






   
SvaraCitera
mynona

aldrig i h******

det beror iofsg på vilken form av odödlighet man talar om, men en evighet i samma kropp, att åldras och vara gammal och aldrig dö, det är en evighet som gammal, även om man bortser från fasan av att andra skulle dö normalt


   
SvaraCitera

JaamenLol:
Ja för jag är rädd för döden ich rädd för att åldras. Fick man bestämma sjulv skulle jag vilja vara 20-25 år och stannat där även fast jag fick ungar så skulle jag inte bli äldre. 🙂 

Du skulle se dina kära barn gå gråhåriga och lämna världen i allla generationer och kan aldrig undslippa sorgen   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:

Du skulle se dina kära barn gå gråhåriga och lämna världen i allla generationer och kan aldrig undslippa sorgen   

De skulle också vara odödliga,  självfallet. 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
jag har någon fråga först bara
är det liksom så att man blir äldre hela tiden men inte dör så att man blir ja, asgammal
eller är det så att man lever sitt liv tills jag dör och inte kan bli dödad under tiden
eller så tänkte jag att det är så att man har en viss ålder och är i den åldern för evigt och inte kan dö? Hur gammal är man då, 

Man stannar i den åldern och formen man är (går träna upp sig) i all evighet tills man blir dödad eller begår självmord om man inte orkar mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JaamenLol:
Ja för jag är rädd för döden ich rädd för att åldras. Fick man bestämma sjulv skulle jag vilja vara 20-25 år och stannat där även fast jag fick ungar så skulle jag inte bli äldre. 🙂 

Smart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PrinceK:
Om ni hade chansen att bli odödliga skulle ni ha tagit chansen? motivera gärna varför

Nej det skulle jag inte, tänk vad.hemskt att se alla man någonsin älskar dö och lämna än ensam kvar, fy vad hemskt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle inte finna någon glädje i någonting om jag levde för evigt, ingeting hade längre spelat någon roll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elise999:

Nej det skulle jag inte, tänk vad.hemskt att se alla man någonsin älskar dö och lämna än ensam kvar, fy vad hemskt!

att dö är ju ungefär samma sak. du lämnar allting du bryr dig om bakom dig, för alltid. ur ditt perspektiv när du väl är död kanske det inte gör så mycket, men personerna du lämnar kommer ju uppleva det just precis så.

svarade ja, föga överraskande.


   
SvaraCitera

nä, jag skulle nog inte uppskatta livet på samma sätt då

+ fyfan för att se alla runt en bara dö


   
SvaraCitera

Den har sina pluser, men man kan vara jätte sjuk men levande och ifall det inte är så, så kommer man att bli jätte utråkat efter ett par år.


   
SvaraCitera