Aviseringar
Rensa alla

Ögonbryn


JamezK
Ämnesstartare

Hej! Jag har knappt några ögonbryn vilket jag stör mig på... Skulle gärna vilja se dom växa...men kan man göra något åt saken eller är det bara att acceptera det ?


   
Citera
mynona

Om du inte har ögonbryn och inte kan få sådana på naturlig väg kan du sminka dit några. 


   
SvaraCitera

Är de väldigt ljusa eller är det få hårstrån? Du kan ju färga ifall de är ljusa och/eller fylla i/sminka dit några. Tumme upp


   
SvaraCitera
timjoc

Två andra alternativ är gå till någon som utför micropigmentering och kan tatuera bryn eller så gör du brynutfyllnad (jag utför det) där du fäster strån 🙂


   
SvaraCitera
mens
 mens

Du kan färga i de du redan har och sedan fylla i där det fattas strån med en ögonbrynsskugga eller ögonbrynspenna. Flera salonger tatuerar även bryn som håller i några år men det är långt ifrån alla som gör det på ett bra sätt så kolla noga upp vad de gjort innan. En som är erkänt duktig är Annika på Creative Makeup i Uppsala. Hon är dock jätteuppbokad, men det kan nog vara värt att vänta.
http://creativemakeup.se/


   
SvaraCitera

Transplantera dit hårsäckar från huvudet.  Mycket glad


   
SvaraCitera

Testa med vaselin en period, kan ta ett tag men ska tydligen hjälpa att göra dem tjockare/fylligare och längre


   
SvaraCitera