Aviseringar
Rensa alla

Ögonfärg!


Ämnesstartare

Mina ögon har en förmåga att ändra färg.
Vad detta beror på vet jag inte. Men vissa dagar är de mörkbruna och andra dagar gröna!

Mystiskt va?

Dold text: Ibland blir de röda också...men mest på kort [blush]


   
Citera
Ämnesstartare

Bruna kan ha grönt i sig som synns i solljus.


   
SvaraCitera

Det kanske beror på ljuset?


   
SvaraCitera

lejonmamman:

Men vissa dagar är de mörkbruna och andra dagar gröna!

Kallas för att man byter linser


   
SvaraCitera
Jeay_L

Mina ögon är likadana, dock mellan grönt och blått, mina ändras efter ljus, smink, klädsel och humör..

Ögonfärgen kategoriseras vanligen som grön, blå, brun, grå eller melerad, som innebär en blandning av flera färger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

ändras efter ljus, smink, klädsel och humör..

Måste va nåt sånt.
Jag vill att de alltid ska va bruna [cry][blush]


   
SvaraCitera
Jeay_L

lejonmamman:

Måste va nåt sånt.
Jag vill att de alltid ska va bruna

Antingen så får du fixa linser, eller så får du försöka sminka så dom ser brunare ut, jag vill att mina alltid ska vara gröna, för blått är så vanligt och grönt är fint!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

sminka så dom ser brunare ut

Hur då som?


   
SvaraCitera

Det beror väll typ på ljuset, och hur det reflekteras i linserna och sånna grejer i ögat. Har sett katter som har gula ögon, som nästan kan se grön/turkos/blåa ut ibland, pågrund av ljuset eller nått typ. d e coolt. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Har sett katter som har gula ögon, som nästan kan se grön/turkos/blåa ut ibland, pågrund av ljuset eller nått typ. d e coolt. 🙂

Men jag är ingen katt [surprised][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina också. Ibland är de mkt grönare än vanligt. Men egentligen är de helt gröna, med lite brunt i mitten. fast ja då är de inte helt gröna men ändå. Men på långt håll ser de bruna ut [cool]


   
SvaraCitera
Jeay_L

lejonmamman:

Hur då som?

ingen aning, googla eller testa dig fram! De närmaste brunt jag har är lite gulaktigt längst in mot pupilen (då dom faktiskt är helt melerade)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Men egentligen är de helt gröna, med lite brunt i mitten. fast ja då är de inte helt gröna men ändå.

[bigsmile] HIHI


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har en kompis som har så me...

hhaa, mina ögon e sjuka. pupillerna e oftast så stora så man inte ser min ögonfärg. så min mentor ville prata me mig om de, haha! men använder lincer nu ibland för d.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oh


   
SvaraCitera