Aviseringar
Rensa alla

Ögonkontakt?


Ämnesstartare

Jag har följande "problem":

När jag ser en bekant person, klasskamrat, lärare etc (människor man inte känner särksilt väl, men som man ändå brukar hälsa på), komma från andra änden av korridoren, har jag ingen aning vart jag ska fokusera blicken: att stirra på personen är konstigt (även om det känns som att man vill göra det, av någon outgrundlig anledning), att titta åt ett annat håll/ rakt fram är också konstigt...Hur gör man detta på bästa sätt?

[ops]


   
Citera
smisk

Ögonkontakt plus ett leende kan ju göra vem som helst glad.


   
SvaraCitera

Jag brukar stirra rakt in i ögonen på de djävlarna utan att flacka med blicken och se otroligt barsk ut [mad]


   
SvaraCitera

jag hatar ögonkontakt,spelar ingen roll vem d är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de problemet har jag också


   
SvaraCitera

har samma problem. wooh.


   
SvaraCitera

Kolla var ni vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag brukar stirra rakt in i ögonen på de djävlarna utan att flacka med blicken och se otroligt barsk ut

haha hur reagerar de?


   
SvaraCitera

Jag kollar lite överallt, och om jag bestämt mig för att hälsa så tar jag ögonkontakt kanske 15 meter ifrån han/hon och säger hej när han/hon är typ 3-6 meter ifrån mig.

Annars kollar man ner i golvet kanske >_>


   
SvaraCitera

man låtsas inte se dom, tills dom bestämt om dom vill hälsa eller inte. Hälsar dom så tittar man på dom och säger sen hej 🙂 hälsar dom inte så går man förbi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar låtsas kolla på ipoden/mobilen ett tag och sedan, när man är typ 2-3 m ifrån titta upp, le och hälsa och sedan har man gått förbi varandra. Problem solved!


   
SvaraCitera

Jag kollar aldrig folk i ögonen. 🙁

RickityTickityTin:

...Hur gör man detta på bästa sätt?

Man kollar ner i marken hela tiden. 🙂


   
SvaraCitera

Jag brukar fokusera blicken på pattarna om det är tjejer, om det är killar så kollar jag ner i marken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar kolla rakt fram och typ slänga några blickar på personen i fråga och sedan om jag ska hälsa så tar jag full ögonkontakt ~10 meter ifrån, annars kollar jag rakt fram när jag går förbi.

Brukade fundera lite över det men nu tänker jag inte på det.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Jag brukar stirra rakt in i ögonen på de djävlarna utan att flacka med blicken och se otroligt barsk ut

.

sculptura:

Annars kollar man ner i golvet kanske >_>

Får man inte göra, då förlorar man.


   
SvaraCitera