Aviseringar
Rensa alla

Ögonkontakt


mynona

Jag ser alltid den jag talar med i ögonen. Känns det svårt av någon anledning kan man se personen i mellanrummet mellan ögonbrynen - det gör ingen skillnad. Dock; man kan inte bokstavligen se rakt in i den andras blick hela tiden. Oavsett vem det är kommer man att bli distraherad och tappa koncentrationen.


   
SvaraCitera

Beror väl på personen i fråga, är de jobbiga så vill man mest titta bort, är de söta kan man inte slita blicken ju [blush]


   
SvaraCitera

Haha random bild.

Ja, det är jag! Ibland blir det nästan för intensivt, vilket är scary, speciellt när personen har fina ögon och stirrar tillbaka och man bara försöker föra en normal diskussion, så går det inte?? lol. Men jag har blivit mycket duktigare på det iaf :> (jämför med t.ex. jobbintervjuer förut och nu, personer man blir nervös around förut och nu, osv)


   
SvaraCitera

Jag tror det, men det är fett jobbigt[sad]


   
SvaraCitera

Helt okej


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

beror väl helt på hur du tittar, du kan titta mjukt och du kan titta stirrigt.

mest tycker jag det beror på hur den man tittar på svarar, men.


   
SvaraCitera

Nej, ogillar ögonkontakt


   
SvaraCitera

Ja, det är jag. Inga problem alls.


   
SvaraCitera
RAMLAR

Ja nu är jag.


   
SvaraCitera

Det beror på samtalsämne, men oftast; ja.

Har lätt för att se den jag pratar med i ögonen om samtalsämnet är om personen eller något random ämne, men så fort det handlar om mig blir jag rätt obekväm.


   
SvaraCitera

beror på om jag vill

gillar det inte alls dock


   
SvaraCitera

Ser alltid den jag talar med i ögonen om inte annat är relevant. Det är ju till exempel ganska dumt att se personen i ögonen om denne demonstrerar något.


   
SvaraCitera