Aviseringar
Rensa alla

Ögonkontakt


Ämnesstartare

Förut när jag var på en liten restaurang med familjen så fick jag ögonkontakt med en tjej som stog och tog våra beställningar. Hon kollade på mig och jag kollade på henne men jag vek av sedan bara för att ...

Hon kollade på mig flera gånger och jag på henne för att jag tyckte hon var väldigt intressant.

Sedan när vi satt oss så kollade hon ännu mer på mig, det var inte långa stunder utan det var många gånger.

Hon log aldrig utan hon lixom kollade på mig bara, sen när jag kollade på henne vek hon av sen höll vi på så ett tag.

Vad betydde denna ögonkontakt? någon som vet ?
Var hon intresserad utav mig eller kollade hon bara på mig för att hon inte hade något annat att göra?? ..


   
Citera
Ämnesetiketter

Man tittar ju ofta på sånt som intresserar en, ellerhur? [rolleyes]


   
SvaraCitera

dxqpxb:

Hon log aldrig utan hon lixom kollade på mig bara,

tror att hon kollade på dig dels för att du nog verkade konstig, och dels för att det är hennes jobb att kolla om ni behöver hjälp eller nåt.

om man kollar på en servitris i ögonen på restaurang betyder det oftast att man vill nåt liks.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isawien:

Man tittar ju ofta på sånt som intresserar en, ellerhur?

Jo det är ju faktiskt sant!

Nintendos BFF:

tror att hon kollade på dig dels för att du nog verkade konstig, och dels för att det är hennes jobb att kolla om ni behöver hjälp eller nåt.om man kollar på en servitris i ögonen på restaurang betyder det oftast att man vill nåt liks.

Jag beställde inte ens någonting utan det var mina föräldrar jag stod bara bakom dom 🙂 och hon kollade även på mig när vi satt ner och åt.


   
SvaraCitera

hon är väl en stalker, nån slags galning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

hon är väl en stalker, nån slags galning

Ja, kanske det kanske!


   
SvaraCitera

dxqpxb:

Jag beställde inte ens någonting utan det var mina föräldrar jag stod bara bakom dom 🙂 och hon kollade även på mig när vi satt ner och åt.

jamen, om man sitter vid bordet och söker ögonkontakt med en servitör, så betyder det ju att man vill nåt. typ ha mer vatten, bröd, beställa något, klaga, osv. så om du stirrar på henne så är det ju såklart att hon iaf tittar tillbaks.


   
SvaraCitera

dxqpxb:

Jo det är ju faktiskt sant!

Sen på vilket sätt man är intresserad kan ju variera stort. Hon jobbade ju där, hennes uppgift var att se till så alla gäster var nöjda, och därför måste hon visa intresse för dem, och då även dig!


   
SvaraCitera

Ibland kan man titta på folk som ser festliga ut. Jag åkte samma buss som en som såg festlig ut igår. Kollade lite i smyg. Den var absolut inte attraktiv, men den såg rar ut. Och festlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

jamen, om man sitter vid bordet och söker ögonkontakt med en servitör, så betyder det ju att man vill nåt. typ ha mer vatten, bröd, beställa något, klaga, osv. så om du stirrar på henne så är det ju såklart att hon iaf tittar tillbaks.

Hm, ja okej så kanske det är.

Isawien:

Sen på vilket sätt man är intresserad kan ju variera stort. Hon jobbade ju där, hennes uppgift var att se till så alla gäster var nöjda, och därför måste hon visa intresse för dem, och då även dig!

Jo men såklart att det är så.

isola:

Ibland kan man titta på folk som ser festliga ut. Jag åkte samma buss som en som såg festlig ut igår. Kollade lite i smyg. Den var absolut inte attraktiv, men den såg rar ut. Och festlig.

Ja, det kan man ju också göra men jag själv brukar dock inte kolla länge eller flera gånger på den personen då.
Men alla gör vi såklart olika!


   
SvaraCitera

det låter som jag.

kollar för att man inte fattar varför den andra kollar. sen så jobbar hon som servitris och måste ständigt vara uppmärksam.
så hon fortsätter att kolla.
du sade själv att du tyckte att hon var intressant, det kanske märktes?


   
SvaraCitera

dxqpxb:

Hm, ja okej så kanske det är.

mh, hade hon varit intresserad hade hon ju lett i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

det låter som jag.kollar för att man inte fattar varför den andra kollar. sen så jobbar hon som servitris och måste ständigt vara uppmärksam. så hon fortsätter att kolla.du sade själv att du tyckte att hon var intressant, det kanske märktes?

Haha! Ja hon kanske märkte att jag tyckte hon var intressant.

Nintendos BFF:

mh, hade hon varit intresserad hade hon ju lett i alla fall.

När jag är intresserad utav någon så ler jag inte, eller det händer ytterst sällan att jag ler.


   
SvaraCitera